Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Het is niet echt een onderwerp voor de tuinbabbel, maar ik weet niet waar ik het anders kan plaatsen. Wanneer komen er eens deurmatten en andere dingen met WELKOM ipv WELCOME?
Ik veronderstel dat er nog meer mensen zijn die dat zouden willen. Misschien eens hierop reageren, zodat die er toch komen.
Er zijn toch miljoenen Nederlandstaligen, toch?
Vroeger betekende het Engelse woord 'kid' een geitenlam.
Zelf vind ik het woord 'uk' leuk. Onze ukken zijn de peuterleeftijd al lang voorbij, maar het blijft een kozewoordje.
Taal is een levend wezen. Als genoeg mensen een bepaald woord, een bepaalde uitdrukking, een bepaalde uitspraak, een bepaalde fout ... blijven gebruiken, dan wordt dat de standaard.
Je kan er je rot aan ergeren. Je kan, zoals de Académie française, proberen het tegen te gaan. Maar geen van beiden helpen.
Bijna vergeten woorden die je zelf koestert, kan je wel weer wat ruimere bekendheid geven door ze zelf te blijven gebruiken.
Zoals 'ukken', dus.
Roeli, Ja bij ons thuis stond ook de kolenkit naast de kachel.
Ooit ( jaren geleden dus!!!!...) had zwarte piet mijn kadootje in de kit verstopt en heb me in het zweet gezocht..
Wel een leuk idee was het.