menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Luistert u vaak naar muziek tijdens het tuinieren?

Ga naar meest recente reactie

LT

LT

In de tuin luister ik naar de natuurgeluiden. Bij pauze in een stoel naar de radio (L1)
dinsdag 31 januari 2023 - 08:53
minouke

Minouke

Neen, ik geniet van de stilte en de vogeltjes
dinsdag 31 januari 2023 - 12:08
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Dan hoop ik dat je oortjes gebruikt. Ik heb er een hekel aan wanneer mensen ervan uitgaan dat jij hun muziekkeuze ook wel weet te apprecieren.
Ook lawaaivervuiling is een (onderschat) probleem.

Ik kies graag zelf waar en wanneer ik naar welke muziek luister. "Waar" is nooit buiten. Daar wil ik kunnen genieten van natuurgeluiden.
dinsdag 31 januari 2023 - 12:22
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heb het wel geprobeerd, maar ik geef de voorkeur aan de natuurgeluiden. Hoor hier al dat de specht aardig zit te hameren op een boom.
dinsdag 31 januari 2023 - 14:30
Boerke

Boerke

Oei, Je bent niet alleen Devlin . Mijn radio staat steeds op als ik in de tuin werk . Op "foute radio qmusic". En zo lang de buren niet klagen en zelfs meezingen ben ik ook tevree. En soms moet ik de radio niet opzetten omdat er in de buurt één aan het spelen is en dan luister ik met hun radio mee. Maar moet wel zeggen dat ik toch soms ook kan genieten van de stilte.
dinsdag 31 januari 2023 - 16:46
deHaan

DeHaan

Ik luister buiten naar de muziek die de vogels en de wind maken
dinsdag 31 januari 2023 - 22:49
minouke

Tekst aangepast

Minouke

De buurman aan de overkant (mijn enige buurman) zet een koptelefoon op en dat apprecieer ik enorm.
Oei Boerke, ik zou waar je woon niet graag wonen, geef mij maar de stilte. Dat is ook de reden waarom ik hier woon..... alleen natuurgeluiden, zelfs geen verkeer.
Ik respecteer mijn buren en zij aan mij, en zo moet dat.
woensdag 1 februari 2023 - 07:06
Dany

Dany

Hier ben ik ook altijd bezig met de geluiden van de natuur maar af en toe moet ik mee luisteren met de radio van de buur naast mijn buur en er zijn hier ook enkele jonge kinderen in de buurt en die kunnen ook wel wat lawaai maken maar ik erger mij daar totaal niet aan.
woensdag 1 februari 2023 - 09:38
leerling

Leerling

Kinderen die spelen vind ik ook niet erg.
Muziek wel.

Ik vind dit een vreemde redenering: 'ik zet de radio aan en als iemand er last van heeft, moeten ze het maar komen zeggen'.
Niet iedereen die er last van heeft zal dat laten weten: schrik voor burenruzies, schrik om afgesnauwd te worden, er zijn mensen die niet eens de moed hebben om anderen aan te spreken.

Mensen die naar muziek willen luisteren kunnen dat zonder anderen te storen. Mensen die geconfronteerd worden met muziek die anderen opzetten, kunnen dat lawaai niet wegfilteren zonder ook de andere geluiden weg te halen.
woensdag 1 februari 2023 - 11:46
leerling

Leerling

De eerst post is ondertussen aangepast. Ik vermoed dat dit topic vooral tot doel had reclame te maken voor die radiozender.
woensdag 1 februari 2023 - 12:06
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Nee die link stond er eerst niet. Dit is zoals Leerling opmerkte reclame.
woensdag 1 februari 2023 - 12:30
Esem

Esem

Ik hou ook van voledige rust als ik in de tuin aan het werken ben, net zoals Minouke en nog vele anderen.
Het zalig rustgevend geluid van de stilte en de sinfony van de geluiden van vogels, brengt me in een volledige roes van rust.
Trouwens, de radio staat alleen aan als ik me verplaats met de wagen.
Binnen viertien dagen ben in voor een maand naar Equador,ook om te genieten van de rust en het maken van een natuurfilm over de natuur aldaar.
Gr E.
woensdag 1 februari 2023 - 20:29
minouke

Minouke

Waauw Eddy, dat gaat weer een zo'n prachtige natuurfilm worden.
donderdag 2 februari 2023 - 08:07
Esem

Esem

Ja hopelijk wel hé Chantal.
Ik kijk er echt wel naar uit. Meer dan 1500 verschillende vogelsoorten en geluiden, apen spinnen slangen vogelspinnen ezv.
en zeker geen radio. Hahaha,
Gr Eddy,
donderdag 2 februari 2023 - 10:07
minouke
donderdag 2 februari 2023 - 10:45
Wannus

Wannus

Ik moet muziek hebben om in de tuin te werken . Ik was vroeger DJ . Ben een verwoedt verzamelaar van de muziek uit de jaren '60 en '70 . Ook oude Radio Veronica en Mi Amigo programmas met de Top 40 , die ik deel met Mensen uit Nederland . Ik ben ook een wandelaar , een drietal keren per week rond de 12 km en dan geniet ik van de natuur en de vogels rondom mij , stop af en toe wel eens om vogels te spotten met mijn verrekijker .
donderdag 2 februari 2023 - 15:17
Boerke

Boerke

Wannus, ik herken me volledig in jou. Wekelijks de natuur in om naar de stilte, de vogeltjes en het ruisen van de bomen te luisteren. Op mijn favoriete plekje kan ik soms een half uur blijven zitten om tussen de bomen te turen naar eventueel wild en vogels(zie foto). Momenteel zie ik regelmatig een drie-tal reetjes lopen in dat bos.

Tuinbabbel

donderdag 2 februari 2023 - 19:20
leerling

Leerling

Stel je voor dat niemand buiten muziek op zet. Dan kan je om het even wanneer zomaar van die natuurgeluiden genieten in je tuin.
vrijdag 3 februari 2023 - 11:08
Carla.W

Carla.W

Ik luister altijd naar podcasts, discussies of andere radioprogramma's. Omdat ik buitenaf woon heeft niemand last van mij, en ik niet van anderen. Tussen door hoor ik altijd veel vogelgeluiden, de schapen of het gekrabbel van de kippen in het zand.
zondag 12 februari 2023 - 19:34
Brooke0110

Brooke0110

Ik luister ook graag naar muziek in de tuin
dinsdag 28 februari 2023 - 05:16
PeterC

PeterC

Gesproken programma's vind ik ideaal in de auto. Maar in de tuin? Nee. Liefst helemaal niets.
En we hebben het geluk landelijk te wonen en dat onze buren daar ook geen behoefte aan hebben. Dus hier buiten is het gewoon rustig. Enkel de geluiden van de natuur. Wel wat geruis van verkeer, wegverkeer en luchtverkeer, maar dat stoort me in het geheel niet.
dinsdag 28 februari 2023 - 20:21
Grezi

Grezi

Ja, ik luister graag naar muziek tijdens het tuinieren! Ik vind dat het de ervaring aangenamer en ontspannender maakt. Muziek helpt me om in een goed humeur te blijven en motiveert me om langer in de tuin te werken. Afhankelijk van mijn stemming kies ik verschillende soorten muziek. Soms luister ik naar rustige instrumentale muziek, zoals klassiek of jazz, en op andere momenten kies ik voor meer opbeurende en energieke nummers uit pop- of rockgenres.
Natuurlijk is het belangrijk om het volume op een redelijk niveau te houden, zodat je geen last veroorzaakt voor je buren. Daarnaast is het handig om draadloze oortjes of een koptelefoon te gebruiken om je handen vrij te houden tijdens het tuinieren.
Ik ben benieuwd of anderen ook graag naar muziek luisteren tijdens het tuinieren en welke genres zij dan kiezen. Het kan interessant zijn om nieuwe muziek te ontdekken om mijn tuinierervaring nog aangenamer te maken!
dinsdag 4 april 2023 - 23:42
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Een gokje: "Grezi" is een alias of een bondgenoot van "Devlin".

Zielig.
dinsdag 4 april 2023 - 23:52
Patrikc

Patrikc

Een gokje: "Grezi" is een alias of een bondgenoot van "Devlin". Zielig.


Jackpot
woensdag 5 april 2023 - 16:55
Boerke

Boerke

Wel , na dit item heb ik nog maar één keer met de radio(muziek) in de tuin gewerkt . Mijn vrouw vroeg me of ik ziek was En ja hoor, je hoort meer dingen die passend zijn. De natuur en de vogeltjes,ja , zelfs bijtjes die rond me heen aan het zoemen zijn. En af en toe een vliegtuig dat overvliegt . Het is nog meer rustgevend zonder radio dan ik dacht. ..........En hoe een mens kan veranderen. Als ik zo luister naar de natuur staat de radio van de buur soms te luid maar klagen doe ik niet want vroeger was het andersom..
maandag 29 mei 2023 - 13:17
leerling
maandag 29 mei 2023 - 13:20
leerling

Leerling

Mocht je nieuwsgierig worden naar welke vogels je allemaal hoort, dan is de BirdNET app een aanrader. Je vindt hem zowel op Google Play voor Android als in App store voor iPhones.
maandag 29 mei 2023 - 15:12
Boerke

Boerke

Bedankt voor de info Leerling. Ik geef al sinds 2013 waarnemingen in en zo iets kan altijd van pas komen. Maar hier in de tuin heb ik al veel geluiden aangeleerd. Putters komen hier dagelijks. Die moet ik niet meer zoeken, dat hoor je zo. Ook de zwarte roodstaart met zijn schurend geroep(zo noem ik dat) is goed erkenbaar. Ook wordt hij hier schoorsteenveger genoemd omdat hij meestal roept vanop een dak.Op de foto een mannetje. Spijtig dat zijn staart achter de dakhelling zit.

Tuinbabbel

dinsdag 30 mei 2023 - 18:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon