helaba
inderdaad, ook van ons de beste wensen voor 2008 hoor...
we hebben het redelijk druk gehad in de voorbije feestperiode, ook door het feit dat wij ondertussen getrouwd zijn... hehehe...
tja, van die spiegels, een foto heb ik daar niet meteen van, maar een ander ideetje is iets wat ik in ons vorige huis toegepast heb, en dat was een hele kleine stadstuin toen...
ik heb even een abstract schetsje gemaakt van het principe... Eigenlijk heel eenvoudig hoor...
[afbeelding verwijderd niet-https]
Stel: die donkergrijze vlakte achteraan is je achtermuur, die je vb. laat beklimmen met allerlei (clematis, ipomoea, passiflora, enz. - wij deden die bloemetjes daar in eenzelfde kleurschakering, vb blauw) en dan plaats je, op ongeveer 70-80cm ERVOOR, een aantal "vlakken" (hier in lichtgrijs getekend) (bij ons was dat 2 houten palen met gewone afsluitingsdraad ertussen gespannen), en die laat je opnieuw beklimmen, met allerlei, maar dan in een andere kleur, iets lichter (geel, wit)...
Het contrast vanop een afstand tussen de 2 kleuren beklimming die op een afstand van elkaar staan geeft een groot ruimte-effect...
Dat was bij ons toch zo...
En, het is een goedkope oplossing, waar je ook nog eens BLOEMEN en PLANTEN kan bij betrekken, ipv een schilderskwast
Ik weet het, het schetsje is nogal abstract, maar helaas heb ik geen foto van hoe het bij ons was...