menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ongewenste bloemen in gazon

Ga naar meest recente reactie

summerspookje

Summerspookje

hulp gevraagd , zit vergeven van deze bloemen (witte klaver?)elk jaar krijg ik wat anders van de boer van rechtover mij,eerst is zijn weide , met paardebloemen , dan madeliefjes,dan boterbloemen , dan klavers, nu deze, ik krijg ze gewoon niet weg, kan iemand me zeggen wat ik moet doen ?
ik heb foto's genomen , het is echt niet mer om te lachen , ik kan ze wel voor geneeskrachtige doeleinde gebruiken, maar het aanbod is wat teveel[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes summer
vrijdag 4 juli 2008 - 11:30
yep

Yep

misschien iets zoeken tegen die boer... neenee nu serieus
de nieuwste generatie van gecomineerde meststoffen voo gazons doen t best wel goed, maar je moet echt wel letten op de gebruiksperiode en de hoeveelheid en idd elk jaar opnieuw herhalen, ook regelmatig kalk over je gazon helpt al veel problemen uit de (gras)-wereld.
ik heb de laatste keer 5in1 van aveve gebuikt en ben zeer tevreden over t resultaat .....geen boterbloemen meer geen klaver en mooi donkergroen
vrijdag 4 juli 2008 - 12:32
summerspookje

Summerspookje

misschien iets zoeken tegen die boer...
thanks is genoteerd
vrijdag 4 juli 2008 - 20:47
Rita1960

Rita1960

Hey Summerspookje,

Waar blijven je pissebedden in dit verhaal ?

groetjes,

Rita
maandag 7 juli 2008 - 21:12
summerspookje

Summerspookje

Hey Summerspookje,

Waar blijven je pissebedden in dit verhaal ?

groetjes,

Rita
haha rita , ik heb heel deftig paardebloemen gezegd , maar het waren begot honderden pissebedden , en stinken dat die doen!!als ge ze uittrekt, en geel dat je handen zijn , maar er is toch eens een topic geweest van iemand ,die graag bloemen in zijn thuin had , !!! wel laat ik nu die bloemen GRATIS aanbieden voor de liefhebbers

bloemen!!, mooie bloemen, gele ,witte , groene
madeliefjes, hartediefjes
witte klaver,echte haver
boterblommen , wat nog verdo..en
pissebedden,moet ge ze niet hebben
paddestoelen, ze staan hier te stoeien
paardestaarten ,beginnen hier te kaarten
ge ziet ,ik heb ze allen gehad
van de boer,die draait me een loer
k' heb hier nu een sneeuwtapijt, voor mijn vrienden een waar jolijt
dus wie me benijd,maak dat ik nu niet meer lijd
kom ze halen , ik presenteer ze u op bloemen schalen

gr annie
maandag 7 juli 2008 - 21:39
Rita1960

Rita1960

Hé Annie,

Bekijk het van de vrolijke kant.... je lokt er wel ( met de klaver) hommels mee die je kunt gaan bestuderen

En de paardenbloem.. gebruikt die als molsla. Lekker eten.....

groetjes en voor nu wel teruste.. (moet morgen weer vroeg op)

Rita
maandag 7 juli 2008 - 22:17
summerspookje

Summerspookje

Hé Annie,

Bekijk het van de vrolijke kant.... je lokt er wel ( met de klaver) hommels mee die je kunt gaan bestuderen

En de paardenbloem.. gebruikt die als molsla. Lekker eten.....

groetjes en voor nu wel teruste.. (moet morgen weer vroeg op)

Rita
ha!! zou het daarom zijn dat ik zoveel dikke hommels heb???weer iets dat ik bij weet ,
maandag 7 juli 2008 - 22:41
hekske

Hekske

Hoi Annie,

Ik had ook zo'n last van paardenbloemen, maar ik heb ze gebruikt om confituur van te maken,
heerlijk !!! Als er iemand geïnteresseerd is wi ik het recept graag geven.

je ziet wel alles heeft zijn positieve kant

Groetjes

Regina
dinsdag 8 juli 2008 - 15:45
summerspookje

Summerspookje

Hoi Annie,

Ik had ook zo'n last van paardenbloemen, maar ik heb ze gebruikt om confituur van te maken,

Groetjes

Regina
ik durf veel he, met kruiden , maar kan je geloven dat ik dit niet durf!!!ik heb onlangs paardebloemen gezien op dit forum, maar dat waren helemaal andere wortels en bladeren dan de mijn e,die zagen er anders uit , ik wil wel graag het recept , maar dan zou ik wel zeker moeten zijn dat het deze bloemen zijn , en ik geloof best dat die confituur heerlijk smaakt hoor,ik maak ook van alles ,dus ik sta er open voor ,voor je heerlijk recept

annie
dinsdag 8 juli 2008 - 22:16
Adrienne

Adrienne

Hallo Regina,

Ik maak pannekoeken van de paardebloem en soep.
Maar confituur ken ik niet.
Wil je het recept voor ons bij " koken uit eigen tuin" zetten.
Je gaat er zeker veel een plezier mee doen.
Hartelijk dank alvast !!!
dinsdag 8 juli 2008 - 22:38
hekske

Hekske

Hoi Adrienne,

Het is bij deze gebeurd hoor.
Het recept staat bij "koken uit eigen tuin".

groetjes

Zeg Annie,

Planten kunnen er echt heel verschillend uitzien afhankelijk van de grond waar ze op groeien.
(daar is een naam voor maar ik kan er niet op komen )
Bij paardenbloemen kan je dat heel duidelijk zien.
Als ze bv. op "goede" grond staan hebben de bijna geen insnijdingen en zijn vaak ook veel groter.
Op magere grond hebben de, kleinere bladeren veel insnijdingen.
Ook aan de bloemen kan je het zien, niet alleen aan de grootte maar ook aan de steeltjes, die kunnen heel kort tot heel lang zijn.

Dus niet wanhopen he.

liefs

Regina
woensdag 9 juli 2008 - 14:45
summerspookje

Summerspookje

hehske

bedankt hoor,ik hou dat volgend jaar in het oog , nu zijn het de klavers,maar als volgend jaar de bollen met pluimpjes er weer zijn ,hoop ik dat het er niet zo veel zijn , dat zijn de zaden he, en dan krijg ik weer een massa , en dan kan ik er het ganse forum van confituur mee voor zien ,en uw recept ga ik zo opslagen zie , dan heb ik dat toch al
roetjes
annie[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 9 juli 2008 - 19:46
wim86

Wim86

Probeer je gazon is te spuiten met Bofix. Zeer doeltreffend tegen al dat klaver.
donderdag 10 juli 2008 - 08:22
summerspookje

Summerspookje

Probeer je gazon is te spuiten met Bofix. Zeer doeltreffend tegen al dat klaver.
bedankt , ik ga het zo halen , waarschijnlijk bij aveve verkrijgbaar

gr annie
donderdag 10 juli 2008 - 10:58
Etienne45

Etienne45

Wees voorzichtig met de dosering van BOFIX of je gazon is ook weg !
dinsdag 23 september 2008 - 10:08
summerspookje

Summerspookje

etienne, bedankt hoor, ik zal er zeker opletten , ,ik ben er wel wat bang voor om dat te bebruiken , [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 23 september 2008 - 11:53
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Hoi Annie,

Groetjes

Regina

IIIIIIIIIIKKKKKKKKKKEEEE !!!

paardebloemenconfituur........nog nooit van gehoord moet ik eens proberen

Oeps, nu zie ik het pas staat bij koen uit eigen tuin...............vlug daarheen en erg
dinsdag 23 september 2008 - 18:31
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

heel lekker zelfs , stond al in het forum , heb het gedaan , mmmmmmmmmmmmmmm
voor herhaling vatbaar
ps ,was eerst wat bang om verkeerde te nemen,maar ben nog altijd hier

groetjes summer[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 23 september 2008 - 18:44
Rita1960

Rita1960

Tja Annie,

heb je de paardenbloemconfituur gemaakt? en je leeft nog steeds . da's een goed teken
Ik ga volgend jaar ook de paardenbloemconfituur maken. Maar moet nog wel eerst van Hekske weten of 360 bloemhoofdjes of 360 gram
Persoonlijk lust ik de bladeren wel rauw en de bloemstengels zijn een weldaad voor je tanden en kiezen. Je krijgt ze er mooi schoon en blank mee. Gewoon plukken en strijken maar..
De bladeren zijn als (mol-)sla te gebruiken, de bloemhoofdjes als confituur en de stengels waarop de bloemen groeien als natuurlijk schoonmaak- en bleekmiddel voor je gebit.. waar vind je nog zo'n veelzijdige plant?

groetjes,

Rita
dinsdag 23 september 2008 - 20:36
summerspookje

Summerspookje

hey rita , dat laatste wat ge daar schrijft , over witte tanden enz , DAT was mij niet bekend , daar moet je me als ge wilt tocht iets meer over leren, over plukken en STRIJKEN?
graag meer uitleg als ge wilt

groetjes

summer
woensdag 24 september 2008 - 00:01
Rita1960

Rita1960

Hallo Summer,

Als je een stengel van de paardenbloem pakt en de opent hem in de lengte, wrijf je met de binnenkant van de stengel over je tanden. ( smaakt wel bitter hoor!) als je dit regelmatig doet worden je tanden witter. ('k weet niet of het schadelijk is voor het tandglazuur)

groetjes,

Rita
woensdag 24 september 2008 - 18:16
summerspookje

Summerspookje

hey rita

dat bitter , dat kende ik , ik had per abuis daar eens aan gelikt, en de rest zou ik dat wel eens proberen ,ik moet volgende maand op jaarlijkse tandcontrole,ik zal dat toch eerst vragen over dat tandglazuur , en dat laat ik u dan weten

groetjes

summer
woensdag 24 september 2008 - 21:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).