Ik Frees regelmatig grasveldjes om.
Ploegen is al beter, maar als het stuk niet al te groot is, dan is 2 steek diep spitten het beste.
Kunnen jullie me verder helpen aub? Ik heb geen twee linkerhanden, maar de tuin is nog ongekend terrein voor me. Een groentje dus
Wij hebben net een woning gezet, maar de tuin is nog in de toestand de grond er vroeger bij stond: weide. Onze tuin is achteraan 12 op 12m, dan nog aan de zijkant 10 op 3,5m en vooraan een plukje van een 20-tal m².
Ik heb zaterdag en zondag het hoge weidegras + de bijhorende distels met een bosmaaier aangepakt en besproeid met 'allesdoder' (round'up). ik begin al resultaat te zien: het resterende gras is aan het afsterven.
Nu had ik graag ons gazon zelf aangelegd, gezien de kostprijs die daar anders aan vasthangt. Ik viel haast achterover van wat ik hiervoor zou moeten betalen. Handen uit de zakken en mouwen oprollen is dus wat ik zal doen!
Wat doe ik? Alles 2 spaden diep gaan omspitten lijkt me haast onbegonnen werk, tenzij ik natuurlijk de helft van de wijk uitnodig. Ik ben daarom hiervoor bereid van een machine te huren. Huur ik een ploeg, een frees, ... ? -> noem mij een machine aub, ik ken er niks van. Anderzijds zal ik wel iemand in de buurt vinden die mij zoiets kan verhuren en ik zal er wel weg mee geraken, zolang ik de naam van de machine ken. Ik heb jullie advies nodig! Is een kleine gemotoriseerde ploeg hiervoor aangewezen of is een frees beter? Zijn er nog andere toestellen?
Wat daarna? Stel dat ik een ploeg heb gebruikt of iets anders... Ik zal de grond moeten nivelleren. Bestaan hiervoor machines?
Wat daarna? Een rol om de grond plat te krijgen of zal de machine die de grond nivelleert dit ook al doen?
Alvast bedankt voor de hulp!
B.