menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bemesting gazon

schipperke

Schipperke

Hallo iedereen.

Als beginnende tuinier zou ik graag het advies inwinnen van de experts over het volgende: Met welk product bemest je best je gazon? Je hebt in de verschillende winkels zoveel keus dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Nu is mijn gazon er erg aan toe. Veel mos, onkruid en weinig mooi gras. Hoe pak ik dit het beste aan en met welke producten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Niels
zaterdag 7 februari 2009 - 14:02
Esem

Esem

Welkom schipperke op dit gezellig en leerrijk forum,te minste als we wakker zijn uit onze winteslaap.
Om een mooi gzan te verkrijgen en ook zo te houden is er mer nodig dan alleen maar produkten die al dan niet goed zijn voor ons milieu.

Als het echt zo erg gesteld is met je gazon kan je toevlucht zoeken in een middel dat alle breedblaadige onkruiden verwjderd uit je gazon als ook de mos.
ben je geintreseert laat het me weten dan stuur ik je de naam van het product door,omdat er geen reclame mag gemaakt worden op het forum.
14 dagen tot 3weken en het (on)kruid sterft af en heb je een (on)kruid vrij gazon.
Maar je kan ook alles handmatig gaan verwijderen, duurt wel is waar langer maar is beter voor het milieu.

Nu om je gazon optimaal het houden is er meer dan alleen maar het onkruid te verwijderen.

Nu maart kan je het gazon gaan verticuteren (verluchten) daarvoor kan je een masschiene huren bij vele tuincentra of een aankopen zoal ik heb gedaan.
Ik gebrik het é maal per jaar ,voorjaar en najaar.

Na het verticuteren ga je over het gehele gazon kijken of er kale plekken zijn,zo ja, zaai deze dan bij met hertselgazon, daarna strooi je enkele mm compost over je gazon.

Enkele weken later na de eerste maaibeurt geef je meststoffen en eventueel kalk tegen de zuurte van je tuingrond ,om mos zo minder kans te geven om zich te ontwikkelen.

gr Eddy,
zondag 8 februari 2009 - 16:55
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).