menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hobbelig gazon gelijkmaken

RogerElise

RogerElise

Ik heb een gazon van 25m2 en dit is hobbelig en niet helemaal dicht. Ik wil dit graag lekker vlak maken, zodat ons dochtertje straks op een vlak gazon kan lopen als ze de eerste stapjes gaat zetten (april.mei?). Ik zit te denken het volgende:

1. grasmaaien
2. verticuteren in 2 richtingen
3. een liter of 300 tuin aarde storten
4. alles gladwalsen
5. harken
6. gras bijzaaien

Het lieft zou ik dit allemaal het komend weekend doen. Is deze aanpak de juiste? Zo niet hoe kan ik het beter doen? Is het verstandig om dit nu te doen of moet ik nog wachten met zaaien?
dinsdag 24 maart 2009 - 20:41
gerda75

Gerda75

Hallo Roger Elise,

Ik heb afgelopen zaterdag mijn gras bewerkt. Inderdaad eerst maaien, dan verticuteren in twee richtingen. Daarna heb ik het gras ook glad gemaakt met 10 zakken aarde van 30 liter: het was ruim onvoldoende voor mijn 40 m2 en ik denk ook dat jij tekort komt op jouw grasveld, eerlijk gezegd zou ik het dubbele nemen.
Gras heb ik ook bijgezaaid, maar dat had ik beter nog niet kunnen doen, het ontkiemt (nog) niet met deze temperatuur. En helaas wordt het nu smakelijk door de vogels genuttigd. Dus dat doe ik over een maandje nog maar een keer.
En als laatste: vergeet niet gelijk te mesten.
dinsdag 24 maart 2009 - 22:33
tuinplantonline

Tuinplantonline

de volgorde is goed ik zou het zaaien alleen nog even uitstellen tot het wat warmer is

groetjes
Tuinplantonline.nl
woensdag 25 maart 2009 - 12:34
RogerElise

RogerElise

dus egaliseren etc kan ik nu al doen?
woensdag 25 maart 2009 - 19:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon