Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben een leek dus graag jullie advies aub.
Ik heb van een vriend een strooiwagen gekregen, maar weet niet goed welke stand te gebruiken. Iemand een idee?
Ik zou meststoffen moeten strooien en op de zak staan 100 à 150g/m² (1 - 1.5 kg per 10 m²). Dus welke stand moet ik mijn gardena strooiwagentje zetten om mijn gras niet te verbranden?
Ik zit hier ook met zo'n probleem, maar dan met een wagentje van WOLF, nl de WE330.
Er zijn 14 standen, maar kan nergens een uitleg vinden over de dosering. In de handleiding staat een tabel die compleet chinees is voor mij.
Hoe doen jullie dat?
Ik zit hier ook met zo'n probleem, maar dan met een wagentje van WOLF, nl de WE330.
Er zijn 14 standen, maar kan nergens een uitleg vinden over de dosering. In de handleiding staat een tabel die compleet chinees is voor mij.
Hoe doen jullie dat?
uitproberen over een strook van 10 meter lengte met plastic eronder en dan verschillende standen proberen. Dan raak je je kunstmest niet kwijt en weet je na 10 meter x de breedte hoeveel je verstrooid hebt.(m2)
Ik doe hetzelfde als Rita. Een plastic zeil op de grond en testen tot ik een aanvaardbaar resultaat "strooisel" zie.
Let wel bij vochtig weer kunnen de gaatjes wel eens dichtslibben. Steeds controleren en desnoods eens met een harde borstel over de gaatjes gaan.
Succes !
Ik ben zelf gewoon in een 'voorzichtige' stand begonnen. Na heel het veld gehad te hebben (eerst uitrekenen hoeveel kg je totaal moet strooien) had ik nog niet 1/3 gestrooid!
Dus daarna iets verder open gezet en de andere 2/3 in 1 keer gestrooid.
Beetje experimenteren aan de veilige kant, na een aantal keer strooien weet je wel wat je moet hebben denk ik.
In je tuincentrum weten ze dat perfect, ik heb onlangs zo'n karretje geleend van het tuincentrum en die wisten perfect de stand te geven van bemesten en zaaien.