menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke grasmaaier

Ga naar meest recente reactie

alain_declippel

Alain_declippel

Onze toekomstige tuin bedraagt zo'n 900 m2 en bestaat hoofdzakelijk uit een lang rechthoekig perceel gras zonder obstakels. Wij twijfelen zelf tussen de aanschaf van een honda-maaier of een viking-maaier. Nemen wij een mulcher als optie? Graag advies!
zaterdag 27 februari 2010 - 21:12
piet1

Piet1

Ken alleen Honda, een grasmaaier aangekocht in 1988 en die doet het nog prima. Het is een gewone zelftrekker waarmee we +/- 250 m2 gazon onderhouden.
groeten
Piet
zondag 28 februari 2010 - 10:01
edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven

Ik zou gaan voor een goed merk met mulch optie. Je wil niet weten hoeveel gras je anders moet afvoeren van zo'n oppervlakte.

Misschien zelfs een zitmaaier?

Zelf maai ik ook een zelfde oppervlakte met Bolens Mulch Mower die niet zelfrijdend is. Liever had ik echter een zitmaaier gehad.
zondag 28 februari 2010 - 10:39
u857287

U857287

dag
wij hebben een tuin van ong. 13 are en ook een honda grasmaaier (benzine), laten hem ieder jaar onderhouden, prijs = ong. 100 euro, maar hij doet het nog steeds goed.
Nu waren wij verleden week toevallig bij Van Craenenbroek en tegenwoordig wordt nogal veel reclame gemaakt van dat mulchen, dus wij dat eens navragen of we eventueel een apart stuk konden zetten op onze grasmaaier( want dan hoef ik toch niet met die zak te maaien en hem zo dikwijls leeg te dragen), en zijn antwoord was : dan moet U wel iedere 4 à 5 dagen gaan maaien want dat mulchafval bemest de gazon goed en dus groeit het gras nog beter.
Een geluk dat we hiervan afgezien hebben.
Succes ermee

Lieve
zondag 28 februari 2010 - 15:14
edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven

Naja, bij grotere gazons levert het wel tijdwinst op denk ik.

Volgens mij moet je 50% meer maaien maar nu ben ik bv klaar in een uur. Als ik steeds mijn gras naar de composthoop moet brengen doe ik er zeker minimaal zo lang over!

zondag 28 februari 2010 - 15:20
JovanDreumel

JovanDreumel

Bij mulchen moet je ook nog rekening houden met het feit, dat kinderen of huisdieren gras mee naar binnen slepen. Het werkt prima in de zomer, maar in het voorjaar en najaar valt het mulchen tegen en dien je inderdaad vaker te maaien.
zondag 28 februari 2010 - 16:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon