Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Sinds vorig jaar een kas (tunnel) in de tuin gezet. En er vorig jaar tomaten in geplant maar dit is erg mislukt. De tomaten waren niet in toom te houden.
Daarom wil ik dit jaar wat anders, heeft iemand ideeën wat te planten of te zaaien wat goed lukt Ik hou er wel graag nog iets te eten aan overmaar wat bloemen is ook leuk.
Amja, wat is er mis gegaan met de tomaten, lukte het dieven niet?
Met welk doel heb je de tunnelkas gekocht, wat wilde je telen / overhouden?
Groenten die je nu (vervroegen) in de kas kunt zetten en niet al te moeilijk zijn: sla, spinazie, bonen, radijs, etc. Als het wat warmer wordt is courgette en pepertjes erg makkelijk. En probeer anders de tomaten nog een keer. Hier op het forum kun je al je vragen kwijt en mislukking proberen te voorkomen.
Je mag de moed niet zo snel opgeven
De aanhouder wint hoor
Opgevers zijn steeds verloren
Wat waren je problemen met je tomaten???
Een tunnel met tomaten moet je vaak luchten,vochtige lucht maakt veel schimmels
Of misschien te veel planten in de kas gezet?
Klopt, ik had inderdaad veel te veel planten in in de tunnel, deze groeiden zo goed dat ze al snel tegen het dak groeiden.
Ondanks het dieven en het leiden aan touwen van de planten werd de luchtvochtigheid te hoog waarna de schimmels toesloegen. Ben niet zo'n voorstander van veel spuiten dus een klein aantal tomaten geoogst.
Verder geplant een paar planten van de Kiwano, die groeiden heel goed en heel veel vruchten geoogst zonder spuiten. Nog lang geoogst tot in het late najaar
Ben nog een beetje aan het experimenteren hoe het werkt in een tunnel. Het groeit heel anders als buiten. Hoop dit jaar meer succes te hebben.
Maar "zelfs" in de buitenlucht ben ik toch ook nog al wat aan het experimenteren hoor. Sommige groenten gaan heel erg goed en andere gewoon een stuk minder..... Ja, op den duur zal het wel beter gaan..... denk ik..... hoop ik.....