menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kas inzaaien wat

Ga naar meest recente reactie

Amja

Amja

Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar een kas (tunnel) in de tuin gezet. En er vorig jaar tomaten in geplant maar dit is erg mislukt. De tomaten waren niet in toom te houden.
Daarom wil ik dit jaar wat anders, heeft iemand ideeën wat te planten of te zaaien wat goed lukt Ik hou er wel graag nog iets te eten aan overmaar wat bloemen is ook leuk.

Groetjes Amja
zondag 28 februari 2010 - 14:58
Jorg

Jorg

Amja, wat is er mis gegaan met de tomaten, lukte het dieven niet?

Met welk doel heb je de tunnelkas gekocht, wat wilde je telen / overhouden?

Groenten die je nu (vervroegen) in de kas kunt zetten en niet al te moeilijk zijn: sla, spinazie, bonen, radijs, etc. Als het wat warmer wordt is courgette en pepertjes erg makkelijk. En probeer anders de tomaten nog een keer. Hier op het forum kun je al je vragen kwijt en mislukking proberen te voorkomen.
zondag 28 februari 2010 - 20:13
Mandy

Mandy

Hai Amja, wat bedoel je met " tomaten waren niet in toom te houden"?

Werden ze zo hoog en
kreeg je dan ook niet veel tomaten?

Lijkt me heerlijk om zo'n tunnel te hebben.... Je kunt alle groenten en bloemen zo veel vroeger beginnen te zaaien.....

Ga je dit jaar helemaal geen tomaten meer proberen?
zondag 28 februari 2010 - 20:45
printemps

Printemps

@ Amja

Hartelijk welkom

Je mag de moed niet zo snel opgeven
De aanhouder wint hoor
Opgevers zijn steeds verloren

Wat waren je problemen met je tomaten???
Een tunnel met tomaten moet je vaak luchten,vochtige lucht maakt veel schimmels
Of misschien te veel planten in de kas gezet?

mvg
maandag 1 maart 2010 - 14:44
Amja

Amja

Klopt, ik had inderdaad veel te veel planten in in de tunnel, deze groeiden zo goed dat ze al snel tegen het dak groeiden.
Ondanks het dieven en het leiden aan touwen van de planten werd de luchtvochtigheid te hoog waarna de schimmels toesloegen. Ben niet zo'n voorstander van veel spuiten dus een klein aantal tomaten geoogst.

Verder geplant een paar planten van de Kiwano, die groeiden heel goed en heel veel vruchten geoogst zonder spuiten. Nog lang geoogst tot in het late najaar

Ben nog een beetje aan het experimenteren hoe het werkt in een tunnel. Het groeit heel anders als buiten. Hoop dit jaar meer succes te hebben.

mvg Amja
dinsdag 2 maart 2010 - 20:50
Mandy

Mandy

Hoop dat het dit jaar beter voor je gaat lukken.

Maar "zelfs" in de buitenlucht ben ik toch ook nog al wat aan het experimenteren hoor. Sommige groenten gaan heel erg goed en andere gewoon een stuk minder..... Ja, op den duur zal het wel beter gaan..... denk ik..... hoop ik.....


.
dinsdag 2 maart 2010 - 23:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon