Maggie,
Het besluit om in een nieuw huis te gaan wonen is vast niet over één nacht ijs gegaan. Zo moet je dat ook niet doen met de tuin. Een tuin is geen eendagsvlieg maar iets waar je jarenlang plezier van kan hebben mits de basis goed is. Wat is het dan dat een tuin bijzonder maakt?
Een mooie tuin wordt gekenmerkt door een fraai ontwerp en een geslaagde toepassing van dode en levende materialen. Het samenstellen van de beplanting (levende materialen) is als het dirigeren van een orkest: het samenspel leidt tot een harmonieus resultaat. Dat resultaat wordt vooral bepaald door twee belangrijke criteria: wat wil je als tuinbezitter bereiken en welke eisen stel je aan de beplanting?
12 are is een aardig stukje. Een leuke uitdaging. Gras wordt al snel gezien als makkelijk te onderhouden, echter het hebben van vaste planten borders in combinatie met heesters biedt veel minder werk dan gras (denk aan maaien, bemesten, bekalken, verticuteren, mos vrij maken, zuurgraad in de gaten houden, honden en katten die hun behoeften graag in gras doen etc.). Er zijn zoveel meer mogelijkheden.
Als oriëntatie ben je goed op weg. Tuinprogramma's, boeken, het net. Als je dan nog tot de conclusie komt dat je van alles wil en niet goed weet wat, dan raad ik je aan een afspraak te maken. Ik kom vrijblijvend langs, inventariseer de wensen. Het gaat 'm niet over de concessies maar over de keuzes in de tuin. Bij een mooi huis hoort een mooie tuin, als je geen goede basis hebt voor je tuin kan dat afbraak doen aan je mooie huis en dat willen we niet. Vandaar een tuin die past bij de architectuur en bij de levenstijl van de bewoners. Ik ben onafhankelijk en heb dus geen belangen bij te gebruiken materialen. Ik kan je van advies voorzien zodat je ook zelf aan de slag kan.
het beste lijkt mij een vrijblijvende afspraak te maken met mij. Ik ben er zeker van dat we van de 12 are een mooi paradijsje kunnen maken.
[email protected]
kijk ook even op www.dutchadesign.com
http://www.dutchadesign.com. onder het kopje advies vindt je nog meer boeken inde boekenshop ter orientatie.
[email protected]