Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb mijn voortuin (±80 m²) omgespit en zou graag half september gazon zaaien. Er werd mij gezegd om te wachten met kleinen tot het regent. Wat raden jullie kenners mij aan?
Hetgene hier waarschijnlijk wordt bedoeld is dat je best regen kan hebben om de grond terug wat te verdichten. Bij het frezen ga je de grond helemaal los maken (zie je ook aan de grondslag, grond gaat hoger liggen als bestaande maaiveld). Wanneer het regent zakt deze terug, en heb je een grond die wat verdicht is.
Reactie; Niet nodig om hier op te wachten, zorgen dat je een goede structuur en textuur van de grond behoud door middel van eventuele meststof of humus en laat je planten in een lekkere omgeving groeien.
Ik weet niet op welke grond Tuinier tuiniert maar frezen in zwaardere grond terwijl het regent of wanneer er heel kortelings regen verwacht wordt is geen goed idee.
Regen op gefreesde grond en je kan het vergeten. Daar zak je tot op je enkels in en je kunt met die grond niks meer aanvangen.
Ik heb het één keer meegemaakt en die fout maak je vast geen tweede keer.
De grond moet dus zaaiklaar liggen vooraleer het begint te regenen.
Op zandgrond stelt zich dat probleem minder, maar toch.