Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo allemaal, we denken momenteel na over de aanleg van een terras. We zijn bij verschillende tegelhandelaars geweest, maar krijgen overal een andere uitleg. Sommigen raden de megategels (Stone & Style) compleet af vanwege de groenvorming en het moeilijk onderhoud. Anderen zeggen dan weer dat hier zéér weinig onderhoud aan is en dat het een prima idee is. Dus is mijn vraag: wie heeft zulke tegels liggen en kan mij een eerlijk antwoord geven, want we weten niet goed wat te doen? En is er toevallig iemand uit de regio Herentals bij die ze zelf heeft liggen of weet liggen, zodat we eventueel eens kunnen gaan kijken?
Het zou ons echt ontzettend helpen. Dank bij voorbaat, Evy
Geen specifieke ervaring met deze tegel maar wel een meer algemene opmerking: groenvorming van tegels is natuurlijk sterk afhankelijk van waar ze liggen. Als ze een groot deel van de dag in de schaduw liggen en die plek is ook nog eens tamelijk vochtig dan treedt natuurlijk veel eerder groenvorming op dan bij een plek in de zon. In de winter, als de dagelijkse verdamping klein is en de zon laag staat, treedt eerder groenvorming op dan hartje zomer.
Ik lees al een tijdje mee, maar heb me nu geregistreerd omwille van jouw vraag. Ik heb ze liggen sinds vorig jaar, ook nog kleinere van Stone & Style. Ze liggen aan zowel de noordzijde als aan de zuidzijde van het huis in twee kleuren. Ik woon in Geel en je mag komen kijken.
Laat maar weten.
Ik heb de mega-tegels Carreau Arduin liggen sinds een jaar of 4 en ben er zeer tevreden mee. Ik poets ze 1 keer per jaar na de winter maar ze zijn nooit echt groen ik doe het meer als onderhoud. Het eerste jaar kwamen er wel precies vlekken in en kleurverschillen maar de tegels moeten blijkbaar eerst verzadigen en na 2 jaar waren ze perfect egaal en kleurvast. Ze worden toch een tint lichter in de eerste 2 jaar dus als je een donkere wil neem dan de Carbon. Ook hier ben je welkom om te komen kijken.
Hier een kleine impressie [afbeelding verwijderd niet-https]
Hoe is het afgelopen met uw plannen. Heeft u toch voor de megategel geopteerd?
Heeft u vergroening of valt dit mee?
Wij hadden deze megategel van Stone en Style al afgezworen en voor de m-coat van marlux geopteerd, maar nu lees ik hier ook over die m-coat slechte dingen.
Grote twijfels hier, vandaar mijn vraag.
Het is zoo moeilijk om een gemakkelijk te onderhouden terrastegel te vinden en vooral om deftige informatie hierover te vinden.
Als je een keer per jaar poetsen moeilijk te onderhouden vindt dan moet je een andere tegel nemen.
En als he terras niet pal in het zuiden ligt dan zal je tijdens de winter altijd een beetje groen aanslag hebben welke tegel je ook kiest.
Hallo allemaal, we zullen uiteindelijk kiezen voor een marlux-betonklinker en tegel (Marlux Lavato) en we gokken erop dat ze mits onderhoud mooi zullen blijven. Ze liggen echter nog niet, we zijn volop op zoek naar een plaatser, maar ik hou jullie op de hoogte. Bedankt alvast voor het advies.
groenaanslag is gemakkelijk weg te krijgen met een simpel en zeer doeltreffend middel
nl soda , maar dat kost bijna niks en dan wordt het niet aangeraden.
een handvol soda in een elmmer water en de algen lossen vanzelf op.