Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn Prunussen die ik aangeplant heb tweetal maanden geleden doen het zeer goed ondanks de droogte. Maar nu zitten er twee tussen die aan de voorkant bruin worden, zie foto. Ze groeien nochtans want bovenaan komen allemaal nieuwe bladeren uit.
Zijn de bladeren verbrand van de zon of staan ze te droog? Is er iets anders aan de hand?
Zonnebrand en droogte (vooral het eerste), met de omstandigheden die we gehad hebben kunnen zelfs planten die jaren geleden geplant zijn er last van hebben.
Ik geef om de twee dagen voldoende water, zeker aan deze pas aangelegde bordermet jonge plantjes. Maar het is een uitzonderlijk lange periode van droogte en dan nog die extreme hitte.
Mijn verbena's in mijn voortuin zijn maar half zo hoog als andere jaren.
Alles ziet nu wel een beetje af , ook mijn bloembakken krijgen bij
die droogte bijna iedere avond water . Maar ze zien er niet uit zoals
andere jaren . Zelf water geven helpt misschien wel een beetje .
Mijn grootvader zei ooit eens : Het water voor de planten moet uit
de lucht komen en niet uit de kraan !
Wannus, u grootvader heeft ergens wel gelijk maar het hier om jonge plantjes die begin mei pas aangeplant zijn. Mijn voortuin heb ik ook amper water bijgegeven omdat die planten al veel sterker zijn gezien ze er al een aantal jaar vertoeven. De leibomen die er pas staan geef ik om de twee dagen elk een emmer water en de nieuwe border ook. De plantjes doen het allemaal goed ondanks de hitte juist een paar prunussen die vooraan wat bruin beginnen te zien.
Ik ben wat extra waakzaam omdat er drie bomen afgestorven zijn die ik vorig jaar aangeplant heb, van de vijf glansmispels op hoogstam hebben het er maar twee overleeft. De stammen leven nog maar er komt geen tak of blad meer aan. In september worden ze vervangen en doen ze het hoelijk beter.