menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Prunus wat is er hier aan de hand

Ga naar meest recente reactie

Woumen

Woumen

Mijn Prunussen die ik aangeplant heb tweetal maanden geleden doen het zeer goed ondanks de droogte. Maar nu zitten er twee tussen die aan de voorkant bruin worden, zie foto. Ze groeien nochtans want bovenaan komen allemaal nieuwe bladeren uit.
Zijn de bladeren verbrand van de zon of staan ze te droog? Is er iets anders aan de hand?

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 10 juli 2015 - 16:22
Woumen

Woumen

Detail:

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 10 juli 2015 - 16:22
Patrikc

Patrikc

Zonnebrand en droogte (vooral het eerste), met de omstandigheden die we gehad hebben kunnen zelfs planten die jaren geleden geplant zijn er last van hebben.

Is dat een zuidmuur waar ze tegen staan ?
vrijdag 10 juli 2015 - 16:50
Woumen

Woumen

Zuidoost.
Komt dit nog goed?
vrijdag 10 juli 2015 - 17:56
Tuinman65

Tuinman65

Zonnebrand herstelt zich wel maar tegen droogte kan je gieten en dat wordt vaak vergeten of nagelaten.
Leo
vrijdag 10 juli 2015 - 23:01
Woumen

Woumen

Ik geef om de twee dagen voldoende water, zeker aan deze pas aangelegde bordermet jonge plantjes. Maar het is een uitzonderlijk lange periode van droogte en dan nog die extreme hitte.
Mijn verbena's in mijn voortuin zijn maar half zo hoog als andere jaren.
zaterdag 11 juli 2015 - 01:38
Wannus

Wannus

Alles ziet nu wel een beetje af , ook mijn bloembakken krijgen bij
die droogte bijna iedere avond water . Maar ze zien er niet uit zoals
andere jaren . Zelf water geven helpt misschien wel een beetje .
Mijn grootvader zei ooit eens : Het water voor de planten moet uit
de lucht komen en niet uit de kraan !
zaterdag 11 juli 2015 - 07:25
Woumen

Woumen

Wannus, u grootvader heeft ergens wel gelijk maar het hier om jonge plantjes die begin mei pas aangeplant zijn. Mijn voortuin heb ik ook amper water bijgegeven omdat die planten al veel sterker zijn gezien ze er al een aantal jaar vertoeven. De leibomen die er pas staan geef ik om de twee dagen elk een emmer water en de nieuwe border ook. De plantjes doen het allemaal goed ondanks de hitte juist een paar prunussen die vooraan wat bruin beginnen te zien.
Ik ben wat extra waakzaam omdat er drie bomen afgestorven zijn die ik vorig jaar aangeplant heb, van de vijf glansmispels op hoogstam hebben het er maar twee overleeft. De stammen leven nog maar er komt geen tak of blad meer aan. In september worden ze vervangen en doen ze het hoelijk beter.
zaterdag 11 juli 2015 - 16:08
Tuinman65
zaterdag 11 juli 2015 - 23:20
Tuinman65
zaterdag 11 juli 2015 - 23:21
Woumen

Woumen

Tuinman65
?
zaterdag 11 juli 2015 - 23:28
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 3? (beveiligingscontrole) *