Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Zoals wellicht velen ben ik vollop bezig met de heraanleg van een nieuw gazon. (Zie foto's op mijn profile)
Gezien het een oppervlakte van ong. 1000m² is en later uit te breiden naar wellicht het dubbele voorzie ik dus de aankoop van een zitmaaier.
Gezien mijn ontbrekende ervaring heb ik mijn gedacht een beetje gezet op deze 2 modellen gezien er ook dealers in de buurt zijn.
1- Husqvarna R213C
2- Toro timecutter ZS4200
Qua prijs liggen ze in de zelfde buurt , dehusqvarna heft 3 messen en maaibreedte 94cm, de toro heeft 2 messen en maaibreedte van 107cm. Nu wanneer ik naar de dealers luister zou het mulching system van de toro beter zijn dan deze van de Husqvarna?
Graag jullie ongezouten mening en tips graag want dergelijke machine koop je niet ieder jaar opnieuw.
Ongezouten mening, hier komt ze: op het werk constant een zestal toro's in alle maten in gebruik, en al tientallen versleten, ze gaan minstens zo lang mee als voorzien en zijn praktisch altijd bedrijfsklaar. Met de 2 Husqvarna's die we geprobeerd hebben was dat niet het geval, kan zijn dat we gewoon pech hadden.
De ongezouten mening over de zin en onzin van 2000m2 gazon wil je wellicht niet horen ...