Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb van in mei nieuwe grasmatten (zoden).
Deze heb ik dagelijks gesproeid en alles verliep naar wens. De matten groeiden toe en alles was mooi.
Na een 2 a 3 weken eens afgereden op hoge stand en alles was super.
We zijn dan voor 2 weken op reis geweest en toen we weer thuiskwamen was het gras heel lang.
Ik reed het direct af.....in 2 keer.
In bijlage een foto van hoe het er nu uitziet....veel geel gras en soms dunne begroeiing.
Ik las al vele dingen hier online, maar ik het echt niet.
Is er iemand hier die hier raad mee weet?
Alvast bedankt!
En het groeien dan ook? Want op sommige plaatsen groeit het supergedelegeerden, maar op andere bijna niks (iets minder dan een week) Ik ben in blije verwachtingen dan. Ik las al over extra mest, emelten enz,....
Ik zou het, op regendagen al eens een lichte bemesting geven. Werd de grond onder die matten goed bewerkt (bemesting?grondstructuur?). In die dunne grasrollen met veel turf in, zal de bemesting wel al verbruikt zijn denk ik.
Die mens die het oude gras verwijderd heeft, heeft eerst een grondlaagje, nieuwe grond gelegd en egaal gelegd, dan de matten erop. Met dat het gras zo geel uitsloeg heb ik het vorige week zelf al wat bemest met bcm meststof.
Hieronder nog een foto van het gras