menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies gevraagd

Marieke82

Marieke82

Recent hebben we een huis aangekocht, en de tuin is vrij kaal momenteel. We hebben wat moeilijkheden om te beslissen wat we gaan aanplanten (aangezien we totaal geen kenners zijn)...

We zouden graag het grote terras wat knusser willen maken door er gedeeltelijk een haag rond te plaatsten (1 hoek waar onze tuintafel staat). We willen graag een snelgroeiende, wintergroene, elegante, en niet al te brede haag die bij voorkeur ook geen fortuinen kost. Zelf dacht ik aan Ligustrum. Andere suggesties zijn altijd welkom

Een tweede vraag: Onze tuin is volledig omgeven met draadafsluiting met bovenbuis. Op slechts 1 plaats aan deze draadafsluiting (over een lengte van 4m) zouden we graag de inkijk wegnemen en iets (haag, struik,...) wintergroen plaatsen. Het zou niet te veel ruimte mogen innemen in de breedte aangezien het bij een doorgang zal staan, maar wel hoog genoeg moeten komen (1m60). De plant zou wel moeten aarden in matig zware grond en zal niet beschut staan (aangrenzend open veld en het kan er flink waaien)...Alle suggesties zijn welkom.
maandag 1 april 2019 - 16:28
Raf Oprins

Raf Oprins

Dan denk ik vooral aan planten als:
ilex Blue Prince
Prunus lusitanica 'Angustifolia'
Ilex crenata 'Dark Green'
Ilex crenata 'Blondie'
Ilex crenata 'Green Edge'
Taxus baccata

Ligustrum is niet altijd wintergroen, bij zachte winters houdt die wel heel lang zijn bladeren, maar volledig wintergroen is deze niet.

zaterdag 6 april 2019 - 20:32
Carib

Carib

Met de ilex crenata zul je dan wel wat geduld moeten hebben. De ilex Dark Green is hier na drie jaar nog steeds maar 30 cm hoog.
zondag 7 april 2019 - 15:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 2? (beveiligingscontrole) *