menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Opeens gek gazon

RJ1989

RJ1989

Hoi allemaal,

Wie weet wat er aan de hand is met mijn gazon? Dit voorjaar bemest met koemest, steeds in de hitte periodes afgelopen maanden gesproeid. Bleef steeds mooi groen. Toen werd het wat doffer qua kleur, niet echt mooi donkergroen maar meer lichtgroen. Ik vatte dit op als dat er voeding nodig was, dus heb toen opnieuw koemest gestrooid. Dat was zo'n twee weken geleden. Sindsdien heeft t af en toe flink veel regen gehad. Je zou zeggen, dat t dan er weer mooi uit zou zien. Echter, het lijkt steeds geler te worden, niet echt kale plekken, maar meer overal dode grassprieten. In de hitte heb ik steeds weinig gemaaid, 1x per 2 of 3 weken, en dan steeds op 8 cm. Ook afgelopen twee weken een keer gemaaid (vandaag). Opnieuw ong 8 cm. Wat doe ik fout? Afgelopen weken niet besproeid. Had ik dat wel moeten doen? We wonen op zandgrond (Friesland), tuin ligt op het zuiden. Ph waarde weet ik niet. Gras is met graszoden drie jaar geleden aangelegd.

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 14 juli 2023 - 20:29
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Na zo een hitteperiode is dat wel volkomen normaal, ik denk niet dat je nu ergens een mooi donkergroen gazon zal vinden.
Trouwens ik geef nooit water aan het gazon, gras herstelt zich wel.
2 keer per jaar geef ik voor een regenbui gazonmest en bij een periode van droogte en hitte maai ik zelf niet.
Verleden jaar was mijn gazon meer geel dan groen en zie op de foto dit jaar in mei.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 15 juli 2023 - 09:26
RJ1989

RJ1989

Bedankt voor je reactie, dan wacht ik het wel af. Complimenten trouwens voor die prachtige tuin!
zondag 16 juli 2023 - 10:33
minouke

Minouke

bedankt, het doet me plezier.
zondag 16 juli 2023 - 14:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon