Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
graag had ik geweten wat je jullie planten krijgen aan hun voeten dan samen gevat voor bananen en cycas en palmbomen en voral de paradijsvogelplant want die wil maar bij miet bloeien, heb hem al 4 jaar en enkel heeft hij blad een stuk of 4 per jaar
Universele potgrond voldoet voor die planten, eventueel potgrond voor kuipplanten waar klei is toegevoegt, eventueel gedroogde koemest onderwerken.
Zaailingen van strelitzia doen er vier à vijf jaar over om tot bloei te komen,eenmaal bloeirijp zullen ze telkenjare herbloeien.
Momenteel staat mijn strelitzia in knop bijna in bloei, staat in veranda, in het voorjaar gaan ze naar buiten voor gans de zomer waar ze tijdens de nazomer bloemknoppen aanmaken, mijn strelitzia staat nu veertien dagen binnen.