Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
weet iemand het? komende donderdag zit ik in de ardennen bauvois ofzoiets... tot maandag, in het weekend hebben we daar een truckshow met de club. dus ik zit eigenlijk een beetje te hopen op en snel antwoord.
Dood gaan zal hij niet doen, maar wat er wel gebeurt is dat alle energie naar het bloeien gaat, en minder naar de schelpen; Je zal dus minder en kleinere schelpen krijgen. Ik knip ze altijd direct weg.
als hij uitgebloeid is, krijgt hij dan wel weer normale kleppen, of blijven ze klein?
verkort het de levensduur van de plant ook?
want ik denk dat ik de bloemen lekker laat staan, vind het altijd wel een leuk gezicht met bloeiende planten. ik heb nu 3 bloemstengels die komen en ze zijn nu ongeveer 4cm hoog.
Dat weet ik niet hoe het daarna gaat. Ik denk niet dat ze de levensduur van de plant verminderen, maar zeker ben ik niet. Schelpen die klein zijn doordat de plant beginnen bloeien is, zullen daarna niet opeens beginnen groeien terug vrees ik. Die blijven klein tot ze afsterven. Denk ik he, ik ben ook niet de grote expert
de plant zal er niet van sterven.
Venus vliegenvallen hebben wel de neiging om ernorm veel energie in de bloemstelen te steken.
Daardoor verkleint de plant en valt de groei van nieuwe vangbladeren quasi stil.
De meeste liefhebbers doen de bloemen daarom weg.
De bloemen zelf zijn wit en klein. Eigenlijk helemaal niet spectaculair.
De zaaddozen zij we speciaal, maar heel veel zaden zal je er niet op krijgen.
Als er rijpe zaden op komen, zullen ze op een bepaald moment zwart blinkend zichtbar zijn , alsof ze op een schoteltje uitgestald liggen.
Kieming van verse zaden is eenvoudig, maar het duurt enorm lang voor de plantjes groot worden. Ze zien er wel vanaf het begin uit als miniatuur vliegenvangertjes.
leuk als experiment, maar eenmaal gezien, zijn de planten spectaculairder.