Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Beste allemaal, vandaag een grote kuip leeg gehaald en alle knollen
Gesorteerd op soort. Nu wilde ik 2 of 3 knollen van de bovengenoemde
Soort in mijn kuip onder de kweeklamp zetten met verwarming. Dit omdat de sauromatum venosum een
Tropische plant is, leek mij een koele rust periode in de koelkast of buiten in
De grond niet noodzakelijk toch?
Zou de knol het hele jaar door blad geven onder een lamp, en groeit de knol
Dan in rap tempo? Dit omdat hij binnen niet zal afsterven door
De kou? Of is dit geheel onverstandig, en gaan mijn knollen hier aan onderdoor ? ( uitputting)
Deze knollen hebben ook een rustperiode nodig,met de beste wil zal je ze niet in bloei krijgen,leg uw knollen ergens droog en vorstvrij weg, in het beste geval kan je ze vanaf april een paar weken vervroegen.
ouderwetse tip van vroeger Knollen en bollen in een nylon kous stoppen en in een schuurtje op hangen aan het plafond zo kun je ze ook van elke kant bekijken waneer ze weer aan de groei willen . Dus roof de panty,s van je mam of zus en vullen maar .
De tip is prima, maar dan moet je schuur wel volledig muisvrij zijn.
Een paar muizen die de schuur in kunnen komen en dan blijft er echt niets ven je bollen over.
Ik heb het zelf ondervonden.