menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wolluis

Ga naar meest recente reactie

rdebeer

Rdebeer

Mijn palm wordt aangetast met een soort witte puntjes die snel vermeerderen. Bladpunten worden zwart. Ik twijfel of dit wolluis of een schimmel is. Er zit schijnbaar namelijk geen kop of staart aan de puntjes...
Advies welkom!

Roelof

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 6 september 2014 - 15:54
c j de k

C j de k

Beste
Aan wolluis zie je ook geen kop of staart.
Het wit wat je ziet is een soort spinsel waar het beestje zich in nestelt.
Daarom zijn ze ook zo moeilijk te bestrijden.
Heb ze in mijn Hortensia,s ook gehad en nog wel een beetje, de schade is tot nog toe mee gevallen.
Alleen wat bladval met veel van die witte ondingen er op, die raap ik zo snel mogelijk op.
Een manier om ze te bestrijden heb ik nog niet gevonden.
Wat dat betreft ook hier een goed idee welkom.
Groet C j de k
zaterdag 6 september 2014 - 16:16
Marei

Marei

Dag Roelof,

Ik weet niet hoe erg het is gesteld met je palm, maar misschien is de aantasting nog niet al te groot, dan kun je ze er misschien afwrijven; in mijn cactussen zit zo nu en dan ook wel eens een wolluis maar meestal zie ik ze heel vlug. Dan neem ik een spuitje waarin ik wat alcohol (pure, van de drogist) opzuig en daarvan laat ik dan een druppeltje vallen op de luis. Dat werkt!

Sorry C j, daar heb jij natuurlijk niks aan met je hortensia's

Groetjes, Marei.
zaterdag 6 september 2014 - 17:06
Paronoto

Paronoto

In de rubriek ZOEKEN vind vast wel enkele tientallen tips over wolluis....
zaterdag 6 september 2014 - 17:35
zourky

Zourky

Beste vrienden,

Wolluis is inderdaad moeilijke te bestrijden,iets dat wel helpt is brand alcohol te vinden bij drogist
Gamma ,Hubo enz de bladeren helemaal afwrijven met wat watten met alcohol ,een week later nog eens voor de uitgekomen eitjes,wij hebben van die orchideeën ik weet nu niet juist de naam van de bloemen,de bladeren kijken op prei maar lichter van kleur.Daar zaten veel wolluizen op maar omdat het er nog al veel zijn heb ik ze met alcohol bespoten de wolluis verdwijnt en aan de bladeren is niets te zien,ze zijn al drie maal behandeld,nog een paar weken tot ze vorst geven en dan komen ze terug binnen in de veranda tot volgende lente,bloeien doen ze in het begin van het jaar tot mei want ik weet dat ik de emmers buiten hing met nog bloemen aan.

Groetjes Richard

De naam van de orchidee is Cymbidium
maandag 20 oktober 2014 - 14:39
Bombycilla

Bombycilla

lijkt mij geen wolluis maar een Pulvinaria-soort
woensdag 29 oktober 2014 - 13:02
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 1? (beveiligingscontrole) *