Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Als ik me niet vergis is dit een Pachira aquatica. Voor de verzorging zou ik zeggen: veel licht, voldoende water en voedsel en dan zou alles in orde moeten komen.
Bedankt voor deze tip....de situatie is echter weer geweizigd. Ik heb hem overgepot, aangezien de aarde behoorlijk droog was en hij wel wat meer ruimte kon gebruiken.
Alleen: ik had hem even op balkon gezet en vergeten weer binnen te halen. Gevolg: bijna alle blaadjes met steeltjes!! zijn er af gewaaid
Momenteel is er nog maar 1 steeltje met blaadje over....mijn vraag is nu: groeien die steeltjes weer aan? of kan ik dan tot Sint Juttemis wachten?
groetjes.....(heb duidelijk geen groene vingers, maar ben wel gek op die plant )
Ik heb de stengel ingekort en ziedaar het nieuwe leven...schattig...
Alleen, krijg ik tegenstrijdige berichten over de verzorging, wel of geen water, hoevaak en hoeveel??
Hoop dat iemand het weet, want ik wil hem graag groter zien groeien....