Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo allemaal,
Ik heb vanuit een erfenis een schaal met cactussen ontvangen, zie de bijlage foto's.
Omdat wij hier erg zuinig op zijn ben ik op zoek naar de benamingen/soorten van deze cactussen om ze goed te kunnen onderhouden. Het betreft dus in totaal 4 stuks.
Ik zie uw reactie graag spoedig tegemoet
Bij voorbaat hartelijk dank.
Met vriendelijke groeten.
C.F. Luijsterburg
Volgens mij
links Mammillaria zeilmanniana
Midden achter Mammillaria elongata cv. Kopper King
Rechts een vorm van Opuntia monacantha
Midden voor weet ik niet waarschijnlijk ook een Mammillaria, als het kan een betere foto van de plant en de bloem en waar de bloem juist uit de plant komt.
Rebutia zou kunnen of Aylostera, Mediolobivia...
Zou het kunnen dat die groep uit 2 soorten bestaat want tussen de witte bloemen zie ik ook oranje bloemen dat wijst op een andere soort en belangrijk waar komen de bloemen juist uit de plant is dat langs boven in een kring of meer langs onder aan de zijkant.
Wat oranje bloemetjes lijken zijn de resten van de uitgebloeide bloemen.
Rebutia heliosa sunrice lijkt mij het meest aannemelijke bedankt. Bijgevoegd heb ik nog een andere foto met het verzoek nog eens naar de linker cactus te kijken dit lijkt mij geen Mammillaria zeilmanniana zoals aangegeven.
Ik denk toch Mammillaria zeilmanniana, ik kan mis zijn maar het is wel 100% zeker Mammillaria dat zie je aan de typische bloeiwijze. Er zijn honderden soorten mammillaria's je moet er maar eens op googelen.
Hier heb je een lijst met wat soorten maar ze staan er bijlange allemaal niet op. http://www.llifle.com/Encyclopedia/CACTI/Family/Cactaceae/Mammillaria/?v=0
Je hebt helemaal gelijk, sorry dat ik even twijfelde.
Het is je volste recht om te twijfelen, ik weet zeker niet alles er zijn mensen die veel meer cactus wijsheid hebben dan ik. Vroeger zaten hier heel veel cactusliefhebbers op dit forum maar nu zitten ze allemaal ergens op facebook.