Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Goedemiddag iedereen,
Ik ben een beetje in paniek omdat ik nog steeds geen knoppen zie op mijn Erythrina Crista Galli. De plant is ongeveer 15 jaar oud als kuipplant. Omdat hij te groot en zwaar is geworden, moest in hem al een aantal jaar buiten laten staan. Wel heel goed ingepakt met speciale wintervlies (heel goed ingepakt), de pot ingewikkeld met schapenwol en bladeren en daar nog de vlies over. Nu gebeurt er nog niets aan de plant en begin ik me zorgen te maken. Men had mij gezegd dat hij tot max. -8°C zou kunnen maar ik heb hem dus (al jaren) heel goed ingepakt. Deze winter was toch niet streng dus vraag ik me af wat er mis gegaan kan zijn.
We hebben een zeer natte winter achter de rug. Veel kuipplanten moeten in de winter wat droger worden gehouden (ze moeten natuurlijk niet verdrogen!) anders heb je kans dat ze last van de wortels krijgen.
We zitten overigens pas aan het begin van het groeiseizoen, ik zou me pas over een paar maanden zorgen gaan maken.
Bedankt voor de info
De pot was beschermd tegen regen. De hele plant was ingewikeld in vliezen tijdens de koudste periodes. Wanneer het niet koud was, waren de vliezen wat opengezet voor de verluchting en om geen schimmel te riskeren.
Ik zal maar geduld hebben en afwachten, wat niet altijd mijn beste eigenschap is
Beste Tuinprins,
Ik wil even een update geven. Ik vrees dat mijn Erythrina dood is. Nog steeds geen teken van knoppen. Nochtans de winter was niet streng en de plant was goed beschermd.
Ik vind het doodjammer. Het was een verbluffend spektakel in de zomer.
Geduld loont, sinds een paar weken komen er scheuten vanuit de basis van de stam en wortels van de Erythrina. Dan toch misschien volgend jaar terug bloemen.
De oleanders zullen er dan toch ook misschien door komen. De takken zien nog groen onder de schors, maar voorlopig nog geen bladeren.