menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn Monstera’s gaan dood :(

VeraMols

VeraMols

Mijn twee Monstera’s zijn plots heel erg achteruit aan het gaan. Ik heb er al heel veel gele en zwarte bladeren tussenuit geknipt, maar het ene na het andere blad verkleurt. Er schiet bijna niets van over, waar het voorheen twee mooie opgebonden planten waren die regelmatig nieuwe bladeren aanmaakten.
Heeft iemand tips voor mij? Hopelijk kan ik ze nog redden want ze zijn me erg dierbaar!

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 8 september 2024 - 14:01
Marianne v

Marianne v

Begin al met een grotere pot , monstera's zijn snelle groeiers en hongerige planten. Hoe beter gevoed , hoe meer gaten in het blad.
Ze komen er wel weer door hoor , zijn heel sterke planten .
Heb je de luchtwortels afgeknipt want ik zie er geen, terwijl een iets oudere plant meestal tel ben luchtwortels heeft.
Heb je ze niet te strak opgewonden?
zondag 8 september 2024 - 15:23
Tuinprins

Tuinprins

Kan het overtollige water uit die pot? Als de potgrond te nat is dan gaan de wortels rotten en dat is vaak het begin van het einde.

Hier op het forum komen redelijk vaak kamerplanten voorbij die in een dichte pot staan (staat 'strak', er mag geen water op de vloer komen etc.). Voor veel kamerplanten is dit funest want overtollig water moet weg kunnen lopen. Als dat niet kan weglopen en de wortels komen te nat te staan dan gaan ze rotten.


Gegroet, de tuinprins
zondag 8 september 2024 - 15:51
Jeanine S

Jeanine S

Heb je ze soms verplaatst ? Een andere lichtinval ?
zondag 8 september 2024 - 19:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).