Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
wij zochten een goedkope tijdelijke oplossing om de vijver veilig te maken voor onze kleinzoon en kwamen op dit idee. Koop bij Ikea een aantal lattebodems verbind ze aan elkaar op de gewenste lengte .En hou ze langst de binnenkant aan elkaar met eventueel gordijn rails in aluminium. We waren ong 20 euro kwijt omdat we alles tweedehands kochten . Deze oplossing kan vele drama's voorkomen daarom deze advertentie .
Schrikdraad is niet echt wat je noemt kindvriendelijk.
Ik ben eens in een schrikdraad gevallen (ik was toen 5) en na ruim 45 jaar kan ik me dat als de dag van gisteren nog herinneren.
Met kleine kinderen niet doen.
Ik vind het dan ook weer niet mooi.
Mijn eigen kinderen zijn opgegroeid in een tuin met vijvers zonder lelijke gedrochten rond geplaatst. Hun kinderen zijn nu al 5 en 6 jaar en nooit werd de tuin voor hen extra aangepast.
Een waakzaam oog van ouders of grootouders is ALTIJD noodzakelijk. Nooit mochten mijn kleinkinderen zonder toezicht in de tuin. Dat is een zaak van zelfdiscipline.
Mijn vijvers zijn ook zo geconstrueerd dat de randen ondiep en breed genoeg zijn opdat iemand die zijn evenwicht verliest (kan ook met volwassenen) zeker niet onmiddellijk in de diepere zone terecht komt.
Een ongeluk is inderdaad gauw gebeurd maar kinderen moeten ook goed opgevoed worden en moeten de gevaren van veel dingen aangeleerd worden.
Als ze niet in de vijver kunnen stappen zullen ze wel proberen in een stopcontact te peuteren, boven op de schommel balanceren of aan de staart van de hond te trekken tot ze een knauw krijgen. Je kunt ze niet voor alles behoeden.
Ik heb nooit gezegd dat het mooi is het moet hier alleen dienen voor de veiligheid.
Ik heb mijn kleindochter van 6 bij gehouden als haar ouders uit werken gingen .Meerdere dagen per week droomde ik dat ze in de vijver sukkelde.Ze is er nooit ingevallen .Toen onze kleinzoon kwam herhaalde dit patroon .Toen hij 13 maanden was hebben we deze omheining gezet hij is nu 20 maanden .Wel,ik kan je garanderen je hebt met hem aan 4 ogen niet genoeg hier komt veiligheid op de eerste plaats mooi of niet mooi .Als er andere deze tip kunnen gebruiken en hem eventueel mooier kunnen maken is dit toch maar meegenomen .Deze zal ook weg kunnen als hij een jaar of 3 is .
Mvg
Schrikdraad is niet echt wat je noemt kindvriendelijk.
Ik ben eens in een schrikdraad gevallen (ik was toen 5) en na ruim 45 jaar kan ik me dat als de dag van gisteren nog herinneren.
Met kleine kinderen niet doen.
Hoezo? Het is blijkbaar wel goed voor het geheugen?!
Hier net als bij JDCoster: altijd een vijver gehad en nog veel gevaarlijker toestanden in mijn tuin: eetbare en giftige bessen, grote berenklauw, eigen gebouwde hutten enz. Nooit een probleem bij mijn kinderen en de vele vriendjes die altijd kwamen spelen.