menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zwemvijver geschikt voor kleine kinderen?

Ga naar meest recente reactie

Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Hallo,

We hadden plannen om een zwembad te plaatsen maar onze tuinarchitect probeert ons te overtuigen om een verwarmde (max 27°C) zwemvijver te plaatsen.

We hebben 2 kindjes van minder dan 3 jaar en plannen voor een derde, het is dus de bedoeling dat ze er ook met plezier, en liefst veel, in spelen.

Nu ben ik wel een voorstander, het is natuurlijk en ook mooier dan een steriel zwembad.

Vrienden met een zwembad zijn echter tegen, zij beweren dat kleinere ki djes niet graag in een zwemvijver zwemmen omdat het water donker is, door de epdm, dat 27°C te koud is, en dat er altijd algen zjllen zijn wat ze vies vinden...

Heeft er iemand een zwemvijver en kleine kinderen? Spelen ze er vaak in? Iemand ervaring uit eerste of tweede hand?

Bedankt!
vrijdag 2 september 2022 - 22:25
Roel22

Roel22

Nou, @Droge_zandgrond, ook hier is het droge zandgrond, maar we hebben een vijver gegraven die voldoende diep is om niet droog te vallen, ook niet met de afgelopen droge periode. Wij hebben nog nooit ervaren dat kinderen bang zijn voor donker water. Volgens mij zijn ze dat alleen als je ze dat zelf leert...
Uiteraard moet je er alert op zijn dat ze niet zonder toezicht zijn bij de vijver én leer ze zo snel mogelijk zwemmen.
Hier zwemt alles in de vijver, tussen de kikkers en de Koy's , volwassenen, kinderen en honden.
Ik zou kiezen voor een vijver.
Groetjes, Roel

Vijvers & Vissen

vrijdag 16 september 2022 - 11:48
Roel22

Roel22

En hier de Koy's

Vijvers & Vissen

vrijdag 16 september 2022 - 11:59
Patrikc

Patrikc

Mooi Roel22 !!!

Zit er een pomp en/of filter in ?
maandag 19 september 2022 - 09:51
Roel22

Roel22

Er zit niks in, het water is schoon en gaat op en neer met het grondwaterpeil. Het water blijft mede schoon omdat ik de vissen niet voer, die scharrelen hun eigen kostje bij elkaar.
maandag 19 september 2022 - 10:24
Patrikc
maandag 19 september 2022 - 11:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon