Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vraagje een perzikboom(pje) planten is dat wat in ons klimaat.
De laatste maanden is er veel regen gevallen, maar buiten dat zou het kunnen.
Ik wil het wel graag proberen, maar als jullie zeggen niet aan beginnen zonden van het geld.
Woon in Nederland kop van Noordholland.
PS de perzikboom zou buiten te komen te staan, wel op zonnige plaats.
Ja dat kan. Zorg voor een warme en zonnige plaats. Vanaf het moment dat er vruchten aan de boom zitten, heeft hij veel water nodig (maar niet op het blad). Er zijn zelfbestuivers maar voor een goede opbrengst is het beter om twee perziken te planten. Amsden is een goed ras, dat in ons klimaat ook goed vruchten kan geven.
Maar waar ik mijn perzikboom kan kopen daar staat bij omschrijving dat de
perzikboom van Amsden een zelfbestuiver is.
Moet ik dan evengoed 2 stuks kopen, ik zelf dacht van niet.
Dat is niet noodzakelijk maar voor een grotere opbrengst beter. Om die reden hebben wij twee verschillende perziken staan. Maar bij ons komen er zoveel vruchten aan, dat we stevig moeten dunnen!
Wij hebben als tweede Charles Ingouff. Amsden geeft lekkerdere vruchten. In het voorjaar kunnen ze last hebben van krulziekte. De aangetaste blaadjes haal jet dan zoveel mogelijk weg.