Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo, ik ben een beginnend tuinier en heb een tuinafsluiting die zuidgericht is, ik had daar graag een witte druivelaar geplant. Eerst kwam ik uit op Witte Van Der Laan, maar na alle druiventopics hier gelezen te hebben weet ik dat die niet ziektevrij is. Wat is volgens jullie het beste ras eetdruiven?
Je kan eens kijken voor een Himrod.
Zijn vroeg rijp, goed winterhard en ziektebestendig. Kan zowel in de kas als buiten
Tevens het is een zelfbestuiver.
Ik zelf heb deze ook in mijn tuin staan sinds kort, en ik heb een Regent erbij gekocht (blauwe).
Je kan eens kijken waar ik mijn fruitbomen heb gekocht, je kan daar online bestellen
En ze geven goede service, en je wordt op de hoogte gehouden via email hoe moet je snoeien.
Matthias,de volgende druiven zijn goede witte ziekteresistente- en zijn dessertdruiven
solaris-palatina-garant.Dan nog evita en lakemont deze zijn pitloos.
Grtjs victor.
Dan doe je een goede keuze ,Solaris is vroeg en heeft grote trossen met dikke losse druiven.Daarbij is ze goed tolerant tegen de ziekten.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen
Grtjs Victor
Ja hoor, bedankt.
Ga nu op zoek naar iemand rond Brugge waar ik een stekje mag van hebben, gaat hem niet om gierigheid maar wil de voldoening van het zelf van nul op te kweken.
op dit moment is "lila" rijp deze is ook resistent en geeft een dikkere druif dan de palatina maar wijkt niet ver af qua smaak (aanrader)
de blauwe : muskat bleu is een smakelijke druif die het hier goed doet
groetjes
spinty