Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
als het geen te dikke tak is kan je de wonde met tape dichten, dicht branden kan ook en kaarsvet op de wonde is ook een oplossing, doch als de tak wat dik is zal de druk van de sappen te hoog zijn en krijg je ze met vet niet meer dicht. Wacht zeker niet te lang want het zal blijven bloeden. Het zal je plant fel verzwakken, dus zo snel mogelijk afdichten.
ik heb de eerste keer dat ik mijn druivelaar snoeide ook een keertje een bloeding gehad en die kreeg ik dicht met kaarsvet (ik had toen ook ergens gelezen dichtschroeien met een solderbout maar dat lukte toch niet zo goed). het heeft me toen wel wat volharding gekost want het kleinste spleetje was voldoende om de plant weer verder te laten bloeden. Met al die horrorverhalen die je over dat bloeden altijd hoort is dat een moment dat je wel een tijdje bijblijft (je groene hart bloedt ook een beetje)
Een kiwi of druivelaar die bloed van een snoeiwond,gewoon niets aan doen,laat maar druppelen,als er bladeren op komen zal het bloeden vanzelf stoppen.Heb nog nooit geweten dat ze er van dood gegaan zijn.het is natuurlijk altijd beter dat ze niet bloeden,maar dat bloeden komt omdat je te laat hebt gesnoeid (moet gebeuren in december of januari)
grtjes.victor