menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kiwi

Ga naar meest recente reactie

u857287

U857287

dag
wat doe je als je kiwiplant een bloedende tak heeft ?

hij is reeds enkele jaren oud en heeft tot nu toe altijd goed opgebracht, het zou spijtig zijn als hij kapot zou gaan

jullie advies graag voor de verzorging.

dank bij voorbaat

lieve
woensdag 2 april 2008 - 22:33
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Bij mijn wete niets en gewoon wachten tot het stopt maar misschien weet iemand anders wel iets

greetz Damy
woensdag 2 april 2008 - 22:56
annd6

Annd6

Ik weet niet of het goed is maar bij vrienden werkte het: kaarsvet op laten druppelen.
Groetjes
Ann
donderdag 3 april 2008 - 09:38
danny2

Danny2

Lieve,

als het geen te dikke tak is kan je de wonde met tape dichten, dicht branden kan ook en kaarsvet op de wonde is ook een oplossing, doch als de tak wat dik is zal de druk van de sappen te hoog zijn en krijg je ze met vet niet meer dicht. Wacht zeker niet te lang want het zal blijven bloeden. Het zal je plant fel verzwakken, dus zo snel mogelijk afdichten.

groetjes danny
donderdag 3 april 2008 - 20:25
the666bbq

The666bbq

ik heb de eerste keer dat ik mijn druivelaar snoeide ook een keertje een bloeding gehad en die kreeg ik dicht met kaarsvet (ik had toen ook ergens gelezen dichtschroeien met een solderbout maar dat lukte toch niet zo goed). het heeft me toen wel wat volharding gekost want het kleinste spleetje was voldoende om de plant weer verder te laten bloeden. Met al die horrorverhalen die je over dat bloeden altijd hoort is dat een moment dat je wel een tijdje bijblijft (je groene hart bloedt ook een beetje)

Peter

vrijdag 18 april 2008 - 14:41
Victor44

Victor44

Een kiwi of druivelaar die bloed van een snoeiwond,gewoon niets aan doen,laat maar druppelen,als er bladeren op komen zal het bloeden vanzelf stoppen.Heb nog nooit geweten dat ze er van dood gegaan zijn.het is natuurlijk altijd beter dat ze niet bloeden,maar dat bloeden komt omdat je te laat hebt gesnoeid (moet gebeuren in december of januari)
grtjes.victor
vrijdag 18 april 2008 - 16:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 1? (beveiligingscontrole) *