Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb vorig jaar 1 kersenboom geplant, maar er zitten maar 23 bloesem aan.
Dus ik zal heel wat jaren moeten wachten voordat het zoveel wordt, voor één boom
Als je hem nog maar één jaar geleden geplant hebt is het heel normaal dat je nog niet meer bloesems hebt.Wacht maar tot volgend jaar dan zullen er heel wat meer zijn,en dat zal wel vermeerderen met de ouderdom die je boom krijgt.
Alvast succes!
Victor
Ik heb bij ander topic "Mini kersenboom Regina gekocht" vorige week nog een foto geplaats van hoe hij er nu bij staat met bloesem. Mijne is vorige maand gepland maar is natuurlijk wel een mini vorm en staat w.s. al langer in een pot. Heeft misschien vorig jaar al wel kersen gegeven (wie zou die dan opgegeten hebben?)
Wees maar blij dat je geen pruimenboom heb gepland want daar moesten wij 6 jaar op wachten voor hij begon te geven.
Cornelia een goede pruimenboom die het eerste jaar pruimen geeft, en zelfbestuivend is heet sint
katerien (ik weet niet of het goed geschreven is)het is een gele vaste pruim die heel laat is en zeer goed van smaak en die je gedurende 3 weken kunt plukken
groetjes
Mat
Ik heb bij ander topic "Mini kersenboom Regina gekocht" vorige week nog een foto geplaats van hoe hij er nu bij staat met bloesem. Mijne is vorige maand gepland maar is natuurlijk wel een mini vorm en staat w.s. al langer in een pot. Heeft misschien vorig jaar al wel kersen gegeven (wie zou die dan opgegeten hebben?)
Wees maar blij dat je geen pruimenboom heb gepland want daar moesten wij 6 jaar op wachten voor hij begon te geven.
groeten, cornelia
Nou ik heb 2 pruimenbomen vorig jaar geplant en die zitten in de bloesem.
Dus ik wacht rustig af.
Joop
Je hebt weinig geluk met de naam van Uw pruimen.
Volgens mij is Sainte-Catharine een zeer late witte pruim ( sept - okt).
De Sint-Katrien daarentegen is een blauwe pruim die veel vroeger is.
Silvain