menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

PAPAYA

Ga naar meest recente reactie

ulanka

Ulanka

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het kweken van papaya hier in onze koude streek ? Toen ik in Afrika woonde was dat een makkie , maar hier in deze kou weet ik niet of dat zou lukken . Kan je het zaad gebruiken van papayas uit de supermarkt ?
Graag wat hulp aub , het zijn zo lekkere en gezonde vruchten !

groetjes

ULANKA
maandag 16 juni 2008 - 10:06
LauraK

LauraK

Hallo Ulanka,

Hier heb ik absoluut geen verstand van, maar als je toch papaya's koopt, zou je allicht kunnen
proberen wat van de zaden te zaaien. Als ze opkomen zou ik er zelf misschien een paar op een
warme en beschutte plaats in de tuin zetten, en een paar in potten, en die als oranjerieplanten
behandelen -'s winters vorstvrij wegzetten dus. Het lijkt me het proberen waard, want ons klimaat
is toch zo zoetjesaan aan het veranderen, en vorig jaar had ik (in Nederland) zelfs honderden
passievruchten aan mijn passieflora. Gewoon doen, zou ik zeggen! Zaden misschien wel 24 uur
voorweken in lauw water. Laat je het horen als het je lukt?

Groeten van Laura.
maandag 16 juni 2008 - 13:13
ulanka

Ulanka

Zal ik zeker proberen Laura, je weet maar nooit , en ik laat het je zeker weten als het lukt , bedankt !

groetjes
ULANKA
maandag 16 juni 2008 - 16:55
Tine

Tekst aangepast

Tine

Ik heb dit jaar wat papaya zaden gezaaid en ze zijn wel opgekomen.Een paar echter verdroogden vrij snel. De zaden heb ik in lauw water gelegd en een paar heb ik wat bijgevijld. Ze kwamen ongeveer gelijk op. Groeien doen ze maar langzaam maar het is mogelijk dat ze later sneller groeien, dat had ik ook met mijn jacaranda.Of ze ooit vruchten dragen is voor mij ook een vraag.

Tine
maandag 16 juni 2008 - 23:24
maarten007

Maarten007

Hallo Allemaal

Zijn er nog mensen die recent met papayas bezig zijn geweest ?
Het ontkiemen hier in Nederland weliswaar in de zomer van 2016 gaat prima.
Na het uitkomen gaat het groeien weer heel langzaam

Ik kom graag met iemand uit hobbyisme in contact die ook met papayas bezig is

Maarten
zaterdag 17 september 2016 - 19:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 5? (beveiligingscontrole) *