Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn vrouw had graag framboosjes in de tuin gehad maar ik vind de struiken iets te wild groeien.
Nu heb ik wel nog een grote ton (ongeveer 60l) staan die ik kan gebruiken als ruime pot -> zou dit lukken?
Ik heb gelezen dat de Rubus Idaeus 'Polka' (herfstframboos) hier ideaal voor is, vraag is nu -> waar kan ik deze kopen in regio Roeselare (Floralux heeft deze volgens mij wel maar ben niet echt tevreden over hun kwaliteit en zou liever bij kwekers of zo kopen) Wie heeft adressen? of zelf iets op overschot?
Kan dit uit zaad eigenlijk?
Een heleboel vragen, heb ze vet gezet voor het gemak
wij hebben zo'n herfstframboos , denk ik toch,
anders mag je altijd een stekje komen nemen,
je moet maar eens n mailtje sturen of je er eentje wil [email protected]
groetjes
ik ben van groot ledegem afkomstig
framboos stekken is heel makkelijk hoor,gewoon een takje van stuk of 25 cm voor 2 derde in de grond stoppen...
takjes mogen natuurlijk niet te dun zijn,ongeveer halve cm doorsnee...je kan van 1 tak verschillende stekken maken...
@Bd: bedankt voor het aanbod, maar blijkbaar heb ik mijn vrouw verkeerd begrepen. ttz ik heb te vlug gereageerd.
Ze had gezegd: 'ik had graag frambozen in de tuin' en ik natuurlijk beginnen zoeken. Maar had niet gehoord dat ze er bij zei dat ze het geen mooie struiken vind en niet echt vind passen in de tuin /terras.
sorry, zal dus niet doorgaan voor die stek, maar nogmaals bedankt