Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hoi
ik heb 2maanden geleden jonge appelbomen aangeplant
maar door de aanhoudenen regen is het er plasvorming rond de jonge
appelbomen komen te staan,ik heb er al sleuven gegraven,kan er wortelschade
komen???
rassen: alkmene-james grieve-delcorf-discovery
moeilijk te vinden hoor
Schuppe,
Als er regelmatig teveel water blijft staan dan kan dat wortelrotting en vruchtboomkanker veroorzaken.
Op een te nat perceel kan je best plantbedden maken en op het hoogste punt de boompje planten.
Eventueel kan je uw boompje uitdoen, de plantbedden maken en opnieuw planten.
Schuppe
Het lijkt erop dat je geplant hebt op een perceel dat watergevoelig is.
Als er bij elke regen water rond de boompjes staat heb je de boompjes te laag geplant.
Waarschijnlijk is de grond teveel ingezakt na het planten.
Opnieuw beginnen, een 10-20tal centimeter hoger zodat NA inzakken van de grond de voet van het boompje ruim ( enkele centimeter) boven de omliggende grond komt.
De wortels zullen wel tot aan de waterlaag groeien en de voet blijft droog.
Dat er water verderop op het perceel staat maakt niet zoveel uit, dus drainage lijkt mij niet absoluut nodig.
Groeten
Silvain