Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Weet iemand waar ik traaggroeiende onderstammen kan kopen voor het
enten van een vijftal kersenboomjes kordias , regio limburg.
Heb niet echt veel plaats daarom traaggroeide die ik laag kan houden.
Heb antwoord gekregen van meneer lenaerts ,
hij had zelf maar een paar onderstammen gisela 5 en moet
deze ook zelf kopen.
Hij rade me aan kordia en regina bij hem te kopen op gisela5
aangevult met eventueel een karina, er staat nu nog een sunburst
in mijn tuin die ook als bestuiver kan dienen.
Zijn deze soorten goed gekozen of moet er een andere komen.
Toch had ik graag nog kunnen proberen expermenteren met gisela3
onderstam te enten.
Gisela 3 wordt angstvallig uit de particuliere verkoop gehouden,...deze onderstam is alleen verkrijgbaar voor de de professionele kersentelers. Ja,.. verschil moet er zijn nietwaar.
Gisela 3 en Inmil (GM9) zijn momenteel de meest geschikte onderstammen die werkelijk 'de minste groeikracht hebben.
Gisela 5, aangeduid als (laagblijvende onderstam) kan op een gunstige grondsoort en een verkeerde snoei bij (spilvorm) nog altijd makkelijk 4 meter hoog worden.
Bij bep, zoete kersenrassen en voornamelijk bij de zelfbestuivers is deze onderstam zelfs niet wenselijk. Een te volle dracht resulteerd in vruchtrui, bovendien blijven de kersen onder de maat.