menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Noodgedwongen druivelaars gesnoeid zal het overleef

Ga naar meest recente reactie

shashen

Shashen

hoi iedereen

Dit is mij eerste post hier op deze forum,,en eigelijk op enige planten forum omdat de afgeloope 2 jaar tuinieren mij echt begin boei. Soit.

Ik moes noodgedwongen mijn druivelaars tussen de gemeenschaplijke omheining uithaal nadat ik en buurman onze druivelaar (hij heeft ook twee) gewoon door omheining doorgetoken heb telkens als de takken te lang worden. Nadat wij samen zo voorzigtig als mogelijk mij druivelaar terug had gestoken was zo goe als alle zijtakken afgebroken.

De druivelaar links op foto heb een 4 tal zijtakken die ik na tweede blaar gesnoei heb maar de andere druivelaar had maar 1 zo plaats en die blaartjes ziet er vandaag maar triestig uit terwijl de ander druivelaar dat 8 tal bladeren nog stevig uitzien.

Uploaded with ImageShack.us

Iemand raad? Of is het maar tijd om uit te haal en nieuwe druivelaars te ga koop en van vooraf te begin,,ajaa,druivelaars is van de Moezel,,blauwe druiven maar ken de naam niet.

Meschien een druif plant wat meschien beter voor Belgische klimaat geschikt zijn en waar de kindtjes over 5 tal jaar mee van kan eten?

Allez alvast bedankt voor die wat ga antwoord.
maandag 17 juni 2013 - 17:15
sugar

Sugar

Ik zou gewoon enkele weken afwachten.

En ondertussen zou ik daar toch eens met de buurman over praten, dat kan niet wat hij doet
maandag 17 juni 2013 - 22:08
shashen

Shashen

bedankt voor antwoord,,,

zal inderdaad wat tijd geven wat eigelijk hoort bij tuinwerk,,geduld en nogmaals geduld,,zal na zo maand of zo nog een foto plaats of update geven.

ajaa,,,gewoon regstelling,,,mijn buurman heb niet op zij eigen mijn druivelaars terug door de draad geduwd maar hij heb mij geholpen om het te doen.

Heb gewoon verkeerd geschreven hierboven,,ik heb constructie de weekend gemaakt om mij druiven gewoon eens op een deftig manier aan te pak en niet zoals vorige jaren te laten woekeren.

Dus,buurman onschuldig

maandag 17 juni 2013 - 22:25
Polplastron

Polplastron

Off-topic: Es jy Afrikaans?
dinsdag 18 juni 2013 - 13:14
shashen

Shashen

Off-topic: Es jy Afrikaans?

ja hoor. Gebore en grootgeword in Pretoria.
dinsdag 18 juni 2013 - 15:59
Polplastron

Polplastron

Ok! Ik had een vriend in Pretoria die daar dominee was (in Florauna)! Ik ben twee keer een maand daar geweest. Ik spreek een beetje Afrikaans, maar kan het helaas niet schrijven! Welkom op het forum!
woensdag 19 juni 2013 - 09:27
shashen

Shashen

Ok! Ik had een vriend in Pretoria die daar dominee was (in Florauna)! Ik ben twee keer een maand daar geweest. Ik spreek een beetje Afrikaans, maar kan het helaas niet schrijven! Welkom op het forum!

woensdag 19 juni 2013 - 15:54
Gespeel

Gespeel

Het enige wat je kan doen is de druivelaars niet verder snoeien (dat kan ook niet meer want er hangt niets meer aan om te snoeien ) en de zijtakken naarmate ze verder groeien langs uw constructie leiden. Nieuwe druivelaars halen heeft geen zin. Dit jaar zal je geen druiven hebben, misschien volgend jaar. Veel succes!

Ha en je kan altijd een druifje eten van je buurman, wat door de draad hangt op uw stuk is voor u
vrijdag 21 juni 2013 - 13:47
shashen

Shashen

Het enige wat je kan doen is de druivelaars niet verder snoeien (dat kan ook niet meer want er hangt niets meer aan om te snoeien ) en de zijtakken naarmate ze verder groeien langs uw constructie leiden. Nieuwe druivelaars halen heeft geen zin. Dit jaar zal je geen druiven hebben, misschien volgend jaar. Veel succes!

Ha en je kan altijd een druifje eten van je buurman, wat door de draad hangt op uw stuk is voor u

Alvast bedank,,,tja,,het zet eruit dat tog 1 van de twee druivelaars het had begeven. Zal zien of de ene wel "pakken" indien niet heb ik nog twee die in gedeelte van tuin sta waar niet veel zon kom en nooit echt hard hard gegroeid wat daardoor niet zo groot zijn en makkelijk verplaatsbaar zijn zonder enige takken te verloor, maar dat zal ik in winter doen en dan ineens een snoeibeurt geven.

Voor de rest is er natuurlijk veel andere dinge om mij nu lekker bezig te houden.

vrijdag 21 juni 2013 - 16:11
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).