hoi iedereen
Dit is mij eerste post hier op deze forum,,en eigelijk op enige planten forum omdat de afgeloope 2 jaar tuinieren mij echt begin boei. Soit.
Ik moes noodgedwongen mijn druivelaars tussen de gemeenschaplijke omheining uithaal nadat ik en buurman onze druivelaar (hij heeft ook twee) gewoon door omheining doorgetoken heb telkens als de takken te lang worden. Nadat wij samen zo voorzigtig als mogelijk mij druivelaar terug had gestoken was zo goe als alle zijtakken afgebroken.
De druivelaar links op foto heb een 4 tal zijtakken die ik na tweede blaar gesnoei heb maar de andere druivelaar had maar 1 zo plaats en die blaartjes ziet er vandaag maar triestig uit terwijl de ander druivelaar dat 8 tal bladeren nog stevig uitzien.
Uploaded with
ImageShack.us
Iemand raad? Of is het maar tijd om uit te haal en nieuwe druivelaars te ga koop en van vooraf te begin,,ajaa,druivelaars is van de Moezel,,blauwe druiven maar ken de naam niet.
Meschien een druif plant wat meschien beter voor Belgische klimaat geschikt zijn en waar de kindtjes over 5 tal jaar mee van kan eten?
Allez alvast bedankt voor die wat ga antwoord.