Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Op alle vlakken.Is het een winterharde plant met lekkere vruchten? Wat kan je met de vruchten doen? Welke soorten zijn de beste?Waar plant ik ze het best?Veel wind of weinig wind? Gemakkelijk te houden in leivorm? Veel vragen ,hé!
Nu ben ik geen expert maar het is een winterharde plant. De vruchten zijn op zich zeer onaangenaam om zo uit de hand te eten. Zeer hard en wrange smaak maar je kan er wel lekkere jam/gelei/confituur van maken. Er zijn verschillende soorten qua grootte en vorm maar de soort kies je vooral op basis van de bevruchting. Je heb zelfbevruchtende soorten maar ook anderen die je dient te combineren voor optimale bevruchting. Het best staan ze op een iets of wat beschutte en zonnige plaats maar halfschaduw kan ook nog. Leivorm durf ik niet zeggen.
De planten staan bij mij in noord-zuid richting in open vlakte. Grond is vochtig in de winter. Rea's Mammoth(kweepeer) en Leskovacz(kwee-appel) heb ik op laagstam. Volop bloemen en vruchten na 2 jaar. Je eet ze niet zo uit het vuistje maar kan er bijvoorbeeld confituur of gelei van maken. Om te zien of ze rijp zijn hanteer ik de pluktruk, als je ze draait aan hun steeltje en ze laten automatisch los, dan zijn ze goed.