menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe snoei ik best mijn fruitboompjes

Ga naar meest recente reactie

Veke007

Veke007

Hallo,

Na veel lezen, filmpjes bekijken enz. heb ik nog steeds geen kaas gegeten van gesteltakken, waterloten, e.d.
Ik ben bang dat ik mijn boompjes meer kwaad dan goed ga doen...

Ik heb dus 2 laagstam perenboompjes geplant in november vorig jaar, nl 1 Doyenné du comice en 1 Triomphe de Vienne. Ik veronderstel dat deze nu mogen gesnoeid worden? Kan iemand mij op de foto aantonen waar?

Verder heb ik nog 1 Miragrande (denk ik) en ik denk dat deze pas vanaf april mag gesnoeid worden. Is het wel nodig om deze te snoeien? Zo ja, waar?

Alvast bedankt!!!

Fruit

zondag 2 maart 2014 - 16:59
Veke007
zondag 2 maart 2014 - 17:00
Veke007

Veke007

Miragrande

Fruit

zondag 2 maart 2014 - 17:01
dendrodan

Dendrodan

Bij perenbomen mag je de takken de helft snoeien tot juist boven een knop naar buiten. Dus je ziet normaal de uitloop van vorig jaar en die snoei je de helft in.
De rechtopstaande takken kan je beter insnoeien, want meestal zijn dat toch blad takken de bloesemknoppen staan op horizontale takken
zondag 9 maart 2014 - 19:27
Veke007

Veke007

Bedankt voor de info! Ik heb vanmorgen de takken met enkel kleine (blad)knoppen weggesnoeid en de takken die tegen elkaar zouden groeien/of niet genoeg zonlicht zouden krijgen als er daar vruchten zouden groeien.

Mag ik nu de andere takken de helft insnoeien als er daar op het einde een dikkere ronde (bloem)knop groeit? Ik ben bang dat er dan geen enkel peertje gaat groeien

zondag 9 maart 2014 - 23:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon