Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
tis al het 2'e jaar dat men perzik gekrulde bladeren heeft
denk dat ik moet spuiten
maar men vraag is wat gebeurd er met de boom als je er niets aan doet??
is het besmettelijk voor andere gewassen?
gaat de boom ervan kapot of raakt hij ervan uitgeput ofzo?
de slechte bladeren vallen wel af
maar de verse zijn wel normaal
Printemps,die ziekte die je beschrijft is de krulziekte.Je moet ze bestrijden met koper,een maal spuiten na het vallen van de bladeren en nogmaals voor het uitlopen van de knoppen,en je zal van dit probleem verlost zijn.
Grtj.Victor
krulziekte is een schimmel en komt veel voor bij perziken die ibuiten staan,, je kunt het beste het aangetaste blad weghalen (ook dat wat op de grond ligt) voorkomt verspreiding, je kunt proberen preventief te spuiten met een anti-schimmelmiddel, liefst op basis van zwavel.
Niet spuiten tijdens de bloei maar zeker wel spuiten in de herfst voordat de bladeren vallen.,je zou de stam in de winter in kunnen smeren met een oplossing van zwavelpoeder met water. Zwavelpoeder is te koop bij een drogist
Hugo,ik ben gaan kijken op de gebruiksaanwijzing van mijn zwavel en daar staat op dat het preventief wordt gebruikt tegen meeldauw en hagelschotziekte bij kersen,maar er staat niets op van krulziekte bij perziken.Bij koper en ook bij bordeause pap staat duidelijk te gebruiken tegen krulziekte van perziken.Te spuiten na het vallen van de bladeren en in het voorjaar bij het zwellen van de botten maar voor de bloei.Zo staat het op mijn verpakking.
Gtjs.Victor.