menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Perzik

Ga naar meest recente reactie

printemps

Printemps

tis al het 2'e jaar dat men perzik gekrulde bladeren heeft
denk dat ik moet spuiten
maar men vraag is wat gebeurd er met de boom als je er niets aan doet??
is het besmettelijk voor andere gewassen?
gaat de boom ervan kapot of raakt hij ervan uitgeput ofzo?
de slechte bladeren vallen wel af
maar de verse zijn wel normaal

wat te doen

grtzz

an
zaterdag 21 april 2007 - 22:06
Victor44

Victor44

Printemps,die ziekte die je beschrijft is de krulziekte.Je moet ze bestrijden met koper,een maal spuiten na het vallen van de bladeren en nogmaals voor het uitlopen van de knoppen,en je zal van dit probleem verlost zijn.
Grtj.Victor
zaterdag 21 april 2007 - 23:11
printemps

Tekst aangepast

Printemps

met bordeauxse pap is dat ook goe
of kopersulfaat
want dat heb ik nog staan

bedankt

grtzz

an
zaterdag 21 april 2007 - 23:32
Victor44

Victor44

Ja kopersulfaat is zeker goed,en bordeauxse pap denk ik ook wel daar er ook koper in zit.
Grtj.Victor.
maandag 23 april 2007 - 04:00
hugo

Hugo

krulziekte is een schimmel en komt veel voor bij perziken die ibuiten staan,, je kunt het beste het aangetaste blad weghalen (ook dat wat op de grond ligt) voorkomt verspreiding, je kunt proberen preventief te spuiten met een anti-schimmelmiddel, liefst op basis van zwavel.
Niet spuiten tijdens de bloei maar zeker wel spuiten in de herfst voordat de bladeren vallen.,je zou de stam in de winter in kunnen smeren met een oplossing van zwavelpoeder met water. Zwavelpoeder is te koop bij een drogist

groetjes
maandag 23 april 2007 - 04:48
Victor44

Victor44

Hugo,ik ben gaan kijken op de gebruiksaanwijzing van mijn zwavel en daar staat op dat het preventief wordt gebruikt tegen meeldauw en hagelschotziekte bij kersen,maar er staat niets op van krulziekte bij perziken.Bij koper en ook bij bordeause pap staat duidelijk te gebruiken tegen krulziekte van perziken.Te spuiten na het vallen van de bladeren en in het voorjaar bij het zwellen van de botten maar voor de bloei.Zo staat het op mijn verpakking.
Gtjs.Victor.
maandag 23 april 2007 - 05:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).