Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn aardbeien hebben nu lange scheuten gemaakt die over de grond kruipen. Kan ik die nu afknippen voor de winter, want ze kruipen al over het tuinpad heen?
Dat kan zeker. Niet vergeten je aanplant van aardbeien te verjongen door het eerste plantje op die uitlopers nu uit te planten. Anders geraak je zonder aardbeien.
De huidige planten zullen immers volgend jaar al minder vruchten geven en het jaar daarop al helemaal niet meer of reeds afgestorven zijn
Die zullen wel degelijk, mits een goede verzorging, vruchten geven. Op de aardbeienplantages in de open lucht zijn ze nu aan het aanplanten en dat zijn toch ook geen tweejarige planten ...
ik heb alle uitlopers afgesneden met een groeipunt, geplant, en zie, ze zijn allemaal in de was.
vandaag plant zakken thuis gekregen, voor 9 liter potgrond, en 1O gaten "om bloemenin te planten"
er gaan natuurlijk, de overige scheuten van aardbei in;
btw; aarbei zou erg geod zijn als kankerbestrijder. doen dus
Het eerste plantje op de uitloper moet je uitplanten, maar wat wordt met eerste plantje bedoeld?
Is dit die het dichts bij de moederplant ligt of die aan het uiteinde van de uitloper?
Ik kocht recent drie jonge aardbeiplantjes, die ik in potten verplantte.
Nu vormen die aardbeiplantjes al uitlopers.
Knip ik die uitlopers best af, of laat ik ze aan de plant?
Hoi is deze forum nog actief?? Ik heb echt hulp nodig met m'n aardbeien die over 1 uur bezorgd worden, omdat de eerste waarschijnlijk stekken die ik in kaufland had gekocht gingen letterlijk voor mijn ogen in 1 week dood.. ik heb nu denk ik 'echte' 6 mini plantjes via bol.com gekocht. Maar ik heb toch hulp nodig. Ik ben heeeel blij dat ik deze forum net vind. Ik heb al veel gelezen.. Niemand van mijn vriendinnen/ vrienden vinden tuinieren leuk. Maar jullie wel ik zal zo meteen een foto maken zodra het bezorgd is! Ik werk met kokos potgrond en kleikorrels. Ik heb ook steenwolblokjes en ph meter (s) en heatmats gekocht, alleen daar heb ik nog nooit mee gewerkt dus ja daar snap ik nu nog even niet veel van (ik doe verticaal tuinieren ivm ik only een balkon heb met maar 2 uur zon pd..daarom van de cv kamer een soort van greenhouse vorig jaar heb gemaakt )