menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Scheuten aardbeienplanten

Ga naar meest recente reactie

Henk33

Henk33

Hallo,

Mijn aardbeien hebben nu lange scheuten gemaakt die over de grond kruipen. Kan ik die nu afknippen voor de winter, want ze kruipen al over het tuinpad heen?
maandag 21 september 2015 - 09:10
jdcoster

Jdcoster

Dat kan zeker. Niet vergeten je aanplant van aardbeien te verjongen door het eerste plantje op die uitlopers nu uit te planten. Anders geraak je zonder aardbeien.
De huidige planten zullen immers volgend jaar al minder vruchten geven en het jaar daarop al helemaal niet meer of reeds afgestorven zijn
maandag 21 september 2015 - 09:51
Henk33

Henk33

De jonge plantjes die ik dan nu plant geven volgend jaar nog geen vruchten? Klopt dit?
maandag 21 september 2015 - 12:32
jdcoster

Jdcoster

Die zullen wel degelijk, mits een goede verzorging, vruchten geven. Op de aardbeienplantages in de open lucht zijn ze nu aan het aanplanten en dat zijn toch ook geen tweejarige planten ...
maandag 21 september 2015 - 13:08
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik heb alle uitlopers afgesneden met een groeipunt, geplant, en zie, ze zijn allemaal in de was.
vandaag plant zakken thuis gekregen, voor 9 liter potgrond, en 1O gaten "om bloemenin te planten"
er gaan natuurlijk, de overige scheuten van aardbei in;
btw; aarbei zou erg geod zijn als kankerbestrijder. doen dus
maandag 28 september 2015 - 17:18
Henk33

Henk33

Het eerste plantje op de uitloper moet je uitplanten, maar wat wordt met eerste plantje bedoeld?
Is dit die het dichts bij de moederplant ligt of die aan het uiteinde van de uitloper?
zaterdag 3 oktober 2015 - 17:47
jdcoster

Jdcoster

Het grootste plantje natuurlijk, dat het dichtst bij de moederplant.
zaterdag 3 oktober 2015 - 18:57
Ivo 267

Ivo 267

Ik kocht recent drie jonge aardbeiplantjes, die ik in potten verplantte.
Nu vormen die aardbeiplantjes al uitlopers.
Knip ik die uitlopers best af, of laat ik ze aan de plant?
woensdag 13 september 2023 - 10:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon