Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Bij een kennis van mij had ik 4 druivenstokken gepland, van verschillende rassen.
3 ervan zien er gezond uit. Een ervan ziet er sedert een paar weken ziek uit.
Zie foto.
Het ras dat ziek is, is Heike. Nochtans een ras dat goed ziektebestendig zou moeten zijn.
Kan iemand beoordelen, op basis van de foto, wat de oorzaak is?
Een schimmel is, een insekt, of nog iets anders?
Heb al 20 jaar die bruine vlekjes op mijn Boskoop Glorie druivelaar, mij is gezegd niets aan doen het is niet nadelig voor de struik of de druiven, ik heb altijd gezonde druiven.
Eigenaardig , ik had de blaren nog niet bekeken maar dit jaar heb ik mooi blad alleen het einde van de tak heeft die punten op het blad en de rest niet ! Hij gaat er op vooruit ( na al die jaren) .
Ik zet er n foto bij.
Na nog eens de andere planten in de buurt bekeken te hebben,
denk ik dat het schade door hagel is.
Ik vermoed dat Heike er erger op reageert dan de andere