Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo compostmeester,
Ik heb zonet uw site bezocht. Wat een pracht aan informatie. Ik ben een beginnende tuinier. Onlangs ben ik gestart met een composthoop. Op uw site heb ik verschillende manieren gezien. Ik kies echter voor een goedkope oplossing met palletten. Als ik dit goed versta kan ik het best 3 bakken maken. Moet ik dan in iedere bak op de bodem hetzelfde toepassen als in bak 1 om te starten ?
Ik heb ook gelezen wat er in mag en wat niet. Op dit forum heb ik echter gelezen dat er geen aardappelafval in mag omwille van schimmelvorming te voorkomen. Volgens u mag dit wel. Kunt u mij raad geven of dit nu mag of niet ?
ik doe er wel aardappelschillen in
je moet wel opletten als er scheutremmer op is
dan was ik ze eerst voor ik ze schil
op de rest weet ik geen antwoord,daar ik 2 vaten heb
ik vul het ene,als het vol laat ik het nog een heel jaar staan,om de zaden van bvb tomaten te laten rotten,anders staat heel mijn tuin vol met tomaten,
Dat er schimmelvorming door aardappelschillen en- afval in de composthoop komt is een misverstand. Op aardappel- en tomatenloof kunnen verschillende schimmelziekten voorkomen en sporen daarvan kunnen in een geone composthoop overblijven, omdat de temperatuur niet hoog genoeg op zal lopen. Dieschimmelsporen kunnen later weer met de compost verspreid worden.