menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rijpheid aubergines

Ga naar meest recente reactie

bartvds

Bartvds

beste mensen, wanneer weet ik dat ik mijn aubergines kan plukken? ik heb namelijk een mooie grote aubergine hangen maar weet niet of ik ze al kan plukken.
vrijdag 4 juli 2008 - 00:36
printemps

Printemps

hallo

zou het ook niet weten
maar ga eens naar de groenteboer en betast er daar eens ene
dan kan je zowa vergelijken zou ik zeggen

mvg
an
vrijdag 4 juli 2008 - 13:27
andre

Andre

Aubergines onder glas kunen de eerste rond eind juli geplukt worde. Buiten wordt dat eind augustus. Wanneer de vruchten juist rijp zijn is niet zo gemakkelijk te zeggen. Wanneer ze goed gekleurd en hard zijn, zijn ze plukrijp. Ze kunnen dan wel enkele dagen aan de plant blijven.

Grt andre
vrijdag 4 juli 2008 - 20:49
cetinel

Cetinel

een groenteboer gaan betasten ??? nee dank je,da komt hier nie goed vrees ik

aubergine hoort stevig aan te voelen en glad,niet indeukbaar(heu weer een woord uitgevonden )
als ie ongeveer een normale grootte heeft is die goed hoor,als je wacht tot ie"rijpt" is die niet meer lekker en zitten er dikke rijpe zaden in.
als hij der een beetje uitziet zoals een in de winkel moogt ge die plukken.
al moogt ge van mij natuurlijk ook een(of meer) gronteboer gaan betasten,hebben die mensen ook een beetje lol
vrijdag 4 juli 2008 - 21:23
bartvds

Bartvds

Mijn aubergineplanten staan buiten in de volle grond, er hangt 1 aubergine aan, zeker een vuist groot, mooi blauwpaars en voelt wel stevig, maar toch nog iets mals aan, ik zal ze gewoon maar plukken zeker?
vrijdag 4 juli 2008 - 22:47
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).