Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
beste mensen, wanneer weet ik dat ik mijn aubergines kan plukken? ik heb namelijk een mooie grote aubergine hangen maar weet niet of ik ze al kan plukken.
Aubergines onder glas kunen de eerste rond eind juli geplukt worde. Buiten wordt dat eind augustus. Wanneer de vruchten juist rijp zijn is niet zo gemakkelijk te zeggen. Wanneer ze goed gekleurd en hard zijn, zijn ze plukrijp. Ze kunnen dan wel enkele dagen aan de plant blijven.
een groenteboer gaan betasten ??? nee dank je,da komt hier nie goed vrees ik
aubergine hoort stevig aan te voelen en glad,niet indeukbaar(heu weer een woord uitgevonden )
als ie ongeveer een normale grootte heeft is die goed hoor,als je wacht tot ie"rijpt" is die niet meer lekker en zitten er dikke rijpe zaden in.
als hij der een beetje uitziet zoals een in de winkel moogt ge die plukken.
al moogt ge van mij natuurlijk ook een(of meer) gronteboer gaan betasten,hebben die mensen ook een beetje lol
Mijn aubergineplanten staan buiten in de volle grond, er hangt 1 aubergine aan, zeker een vuist groot, mooi blauwpaars en voelt wel stevig, maar toch nog iets mals aan, ik zal ze gewoon maar plukken zeker?