menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuw

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Volgens groene vingers een nieuwe groent- peper op de markt.
Heb zelf een plant van 9jaar oud in de serre, 12jaar geleden zaadjes gekregen van een vietnamees en al vele zaden en planten uitgedeeld.

Groenten

zondag 1 november 2009 - 15:06
printemps

Printemps

Heb die ook staan buiten in een pot,zaadjes gekregen van An

Die zijn heet zeker
Ik ga hem (heb er maar 1 aanstaan)aan Fatma geven
Ik durf er niet van eten en ook niet aan te komen
Ik ben vroeger ne keer slecht gevaren,na al 3 keer mijn handen gewassen te hebben had ik toch nog mijn oog verbrand,dus ik kom er niet meer aan

mvg
zondag 1 november 2009 - 16:56
printemps

Printemps

In het progamma van Jeroen Meus(kok) , Plat preferé waren er nog andere pepers nog heter en meer verrimpeld van uitzicht

mvg
zondag 1 november 2009 - 16:59
danny2

Danny2

De buitenkant smaakt naar paprika, alleen het hart met de zaden is heet.
Ik denk dat Lysianthus of Thuja ze zondag bij canna-banana ook hebben geproefd.

groetjes danny
zondag 1 november 2009 - 21:56
Lysianthus

Lysianthus

@ Danny,
Ik heb het ook gezien op Groene vingers als ik jou niet de week ervoor had gezien met je Hotbells bij Cana Banana, had ik het geloofd
Thuja en ik hebben er inderdaad van geproefd, welliswaar van de buitenkant want dichter naar de zaden toe durfden we niet
Met de winter voor de deur, laat ik ze drogen in mijn gemaakt bloemstuk, zo heb ik er dubbel geniet van.
Nog eens een dikke merci voor je gulheid, heel de buurt maakt pompoensoep à la Danny.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes
Lysianthus
maandag 2 november 2009 - 16:33
printemps

Printemps

Ik heb al gemerkt dat ze verschillende namen hebben

Hotbells

Balloon

en Decora paprika

Ik krijg er de wupkes van

mvg
maandag 2 november 2009 - 18:17
danny2

Danny2

En waarom noemen die nu plots 'hotbells', staat niks van op internet en is vermoedelijk door die school in Geel uitgevonden, zouden afkomstig zijn van tjechië alhoewel oorspronkelijk van Brazilie.
Capsicum baccatum 'bishop's crown' is de gangbare naam en hierover is er tenminste nog informatie te vinden.
Had ze oorspronkelijk ook in het geel, doch deze ben ik na enkele jaren kwijtgeraakt.

groetjes danny
maandag 2 november 2009 - 18:41
Fons

Fons

Danny de pepertjes gelijken ook op capsicum "starfish"
Fons
maandag 2 november 2009 - 18:44
Lysianthus

Lysianthus

'k heb het aangepast Danny.bedankt voor de juiste benaming.
Ik verwonderde me al dat ik er niets van informatie van vond op het net, alleen Groene Vingers natuurlijk.
maandag 2 november 2009 - 20:28
danny2

Danny2

Overigens mooi gedaan, je maakt wel prachtige stukjes.
Niet dat die naam hotbells niet goed gekozen is maar telkens nieuwe namen het is niet meer bij te houden en je weet op 't einde niet meer over welke plant het gaat.

groetjes danny
maandag 2 november 2009 - 21:44
printemps

Printemps

De Latijnse naam die ik het meeste tegenkom is Capsicum Annuum
Of ook al Capsicum Baccatum tegengekomen ?? ?? ???
??
GGrrrr

En onder de naam Bishop's crown was ik ze ook eens tegengekomen
(was het vergeten) en ook lantaarnpaprika is mogelijk

vervelend dus al die verschillende namen

mvg
dinsdag 3 november 2009 - 09:59
123Zaden

123Zaden

@ Marianne,

Inderdaad stonden er nog geen paprika's of andere groente zaden op de site toen jij keek. We zijn net begonnen met het toevoegen van groente zaden. Toen jij keek stonden de categorieën al wel in de sitemap maar er stonden nog geen zaden in.

In de komende weken wordt alles online gezet dus kom nog een keertje terug

Groeten,

Wouter
dinsdag 3 november 2009 - 20:25
123Zaden

123Zaden

Hallo Marianne en Ernestine,

Bedankt voor jullie welkom en de complimenten.

tja Marianne het was stom toeval denk ik, ik had alle categorieen net online gezet en die zie je dan al in de sitemap. Het invoeren van de soorten daar ben ik de dag erna begonnen. Dus als je nu de sitemap bekijkt kan je al zien welke groente soorten er allemaal gaan komen.

Voor alle zaden er daadwerkelijk opstaan ben ik wel enkele weken verder. Er komen in totaal 180 nieuwe soorten groentezaden bij.

Alles wordt eerst verpakt en daarna koud opgeslagen. Dus ja dat is even werk

Groetjes,

Wouter
donderdag 5 november 2009 - 14:38
123Zaden

123Zaden

Dat zal ik zeker doen Ernestine, ik doe dat wel even via een prive mailtje want ik wil andere mensen daar niet mee storen.
vrijdag 6 november 2009 - 20:58
123Zaden

123Zaden

Oke als jullie het zo stellen dan zal ik hier af en toe kleine updates schrijven over de vorderingen op de site, ik zal inderdaad geen links plaatsen, de mensen vinden het nu toch wel.

Allereerst wil ik zeggen dat ik pas zaden op de site zet als ze ingepakt zijn en gekoeld zijn opgeslagen. Dit voorkomt lange levertijden waar je soms wel over hoort. Ik lever binnen enkele dagen, soms zelfs slechts een dag.

Nou qua zaden heb ik vandaag de Aubergines afgemaakt er zijn nu 4 soorten.

- Black Beauty
- Turkish Orange
- Violetta Di Firenze
- Violetta Lunga 2

Verder heb ik de afgelopen dagen 8 nieuwe soorten tomaat op de site gezet.

- Ace 55 VF
- Black Cherry
- Black Krim
- Black Prince
- Cerise
- Costoluto Fiorentino
- Currant Red Sweet Pea
- Gardeners Delight

Dit is qua tomaten slechts het begin want ik heb in totaal 28 verschillende soorten maar de overige 20 zullen komende week wel online komen.

Vorige week had ik al komkommers en paprika's op de site gezet en 19 verschillende peper soorten. De pepers worden nog uitgebreid met 23 nieuwe soorten.

Alle zaden op de site zijn op voorraad, geen naleveringen die maanden op zich laten wachten enz.

oke dit is de update voor deze week. Als je het wilt doe ik dit eind volgende week weer.

Groeten,

Wouter
zaterdag 7 november 2009 - 20:35
123Zaden

123Zaden

Hallo Marianne,

De paprika's zijn voorlopig compleet. Maar de pepers daar komen nog 23 andere soorten bij. Ik zal die komende week online zetten.

Groeten Wouter
zaterdag 7 november 2009 - 21:44
danny2

Danny2

Vrees dat je lijstje in deze topic wat verloren gaat, wordt allicht maar beperkt gelezen.

groetjes danny
zaterdag 7 november 2009 - 21:54
123Zaden

123Zaden

Ja dat zat ik ook te denken. Moet ik er een aparte topic van maken?

Ik heb ook wel eens meegemaakt op een forum dat ze er negatief op reageerde dus ik wil dat hier niet herhalen.

Ik zal regelmatig nieuwe zaden in mijn shop zetten dit kan voor een hoop mensen interessant zijn, maar er zijn ook mensen die commerciële berichten op een forum niet appreciëren. Ik wil niemand voor de kop stoten.

Wouter
zaterdag 7 november 2009 - 22:01
Lysianthus

Lysianthus

Wouter,

Om misverstanden te vermijden kan je het best persoonlijk aan Kurt vragen in een nieuwe topic onder tuinbabbel.
Hij zal dat zeker op prijs stellen en jou binnen de kortste tijd antwoorden.
Zo zal het voor jou ook meteen duidelijk zijn wat kan en niet kan.
mvg
Lysianthus
zaterdag 7 november 2009 - 23:50
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).