menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

.Rozenberg T.

Ga naar meest recente reactie

Moestuinder

Tekst aangepast

Moestuinder

Op de volkstuin heb ik boerenkool staan en die zit onder de wittevlieg letterlijk onder om dat ze aan de onderkant van het blad zitten en moeilijk bij te komen om te bestrijden. Mijn vraag wie heeft er ervaring met de bestrijding van dit probleem want het wordt ieder jaar erger.
dinsdag 31 oktober 2006 - 18:03
JovanDreumel

JovanDreumel

Wij kennen dat probleem ook op het volkstuinen complex. Tot voor 3 jaar terug hadden we daar geen problemen mee, maar nu wel. En ook nu zijn er tuinders die kunnen tuinieren zonder spuiten en dus maar niks doen. Kijk dat werkt niet. De laatste jaren spuit ik met een sterke broes regelmatig de beestjes van de onderkant van de bladeren weg en begin daar vroeg mee en herhaal dat na 7 dagen (eitjes komen namelijk ook uit) en wat later spuit ik regelmatig met Spruzit en nu zijn de planten er aardig vrij van. Op mijn blog heb ik daar ook over geschreven.
Het doet me goed om te zien hoeveel ik er met water eraf kan spuiten en dan aan de grond vast te plakken met de broes.

http://www.jovandreumel.info
dinsdag 31 oktober 2006 - 18:51
Kries

Kries

De witte vlieg hou ik uit de serre door tabaksplanten te zetten. Twee planten is genoeg voor een serre van 10 m². Telkens ik in de serre kom loop ik tegen de planten zodat de geur zich verspreid. Rond deze tijd zijn de tabaksplanten klaar om gedroogd te worden. In het voorjaar maak ik dan een aftreksel van de gedroogde tabak en daar spuit ik mee als het nodig is.
Kries
dinsdag 31 oktober 2006 - 19:15
JovanDreumel

JovanDreumel

Tot mog toe heb ik wel siertabak daartegen gezet, maar nu heb ik van iemand tabakszaad gekregen. Dus volgend jaar wordt dit uitgeprobeerd.
dinsdag 31 oktober 2006 - 20:30
corrielat

Corrielat

mostuinder wil ji echt je naam veranderen, iemand van het forum zal je vast willen helpn als je dat vraagt
dinsdag 31 oktober 2006 - 20:55
corrielat

Corrielat

moestuinder, ik heb je bericht ontvangen, er is vast iemand die het voor je wil doen,
wie helpt moestuinder zijn naam veranderen???????????/
dinsdag 31 oktober 2006 - 21:11
annd6

Annd6

Moestuinder (klinkt toch nie zo slecht?),
volgens mij ga je gewoon naar "mijn profiel", bovenaan en daar kan je dan je naam veranderen.
groetjes
Ann
PS: mail ontvangen i.v.m. zaadjes?
dinsdag 31 oktober 2006 - 23:28
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Nee, het spijt me maar ik ben mis.
Ik heb het geprobeerd en je kan alles veranderen behalve je gebruikersnaam....ik denk dat je jezelf moet uitloggen en terug inloggen. Misschien moet je het eens aan Kurt vragen...
Ann
dinsdag 31 oktober 2006 - 23:32
Adrienne

Adrienne

Hallo,

Vraag eens stellen aan Kurt en dit bij "ALGEMENE VRAGEN IVM HET FORUM"
Ik vrees dat je moet uitloggen en opnieuw inloggen met een andere naam.
Dus gewoon opnieuw beginnen bij t' begin.

dinsdag 31 oktober 2006 - 23:40
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).