Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
half juni hebben wij een stuk of 100 wortelen gezaaid en tot nu toe zijn er nog maar vier doorgekomen
op de rest hoop ik al nimmer
is hier een reden voor??
Nog een aanvulling op Jorg ... let ook eens op slakken . Die hebben vaak eerder dan jij door dat er miniscule wortelplantjes boven de grond komen en dan zijn ze al weggevreten terwijl jij nog steeds op hun opkomst zit te wachten.
Wortelen zijn notoir moeilijke kiemers, en met de droogte die we dit jaar al gekend hebben zal dat er niet beter op geworden zijn.
Zaai zeker niet te diep (0,5 tot 1 cm, zou ik zeggen), en giet bij droogte een flinke scheut water in de voor alvorens te zaaien.
Voor wortelen kan ik je ook ten zeerste zaailint aanraden. Dat voorkomt dat je moet uitdunnen (en de wortelvlieg aantrekt) en bovendien houdt dat papieren lint wat water vast in de buurt van de zaadjes.
Zomerwortelen zaaien kan nog net, denk ik, maar dan zou ik er toch niet te lang mee wachten.